Chilimobil lanserar VoLTE i hela nätet

VoLTE (Voice over LTE/4G) är en avgörande förbättring för mobilkunders upplevda kvalitét av sitt mobilabonnemang både på surf och samtal. Chilimobil är därför väldigt glada att nu aktivera och erbjuda detta till alla sina stor-surfande kunder så att de med VoLTE kan prata, streama och dela sin surf med bästa prestanda.

Förutom att VoLTE kopplar upp dina samtal supersnabbt och ger dig HD ljudkvalité på samtalen så är det en enorm förbättring av din surf eller streaming-upplevelse. Om t.ex. din mobil ringer mitt i ett Zoom-möte eller en Waze-navingeringssession så behöver mobilen utan VoLTE koppla ner på 3G nätet vilket ofta ställer till det med tex videmöten då kapaciteten försvinner.

Chilimobil lanserar nu VoLTE för alla Samsung och iPhone modeller, de andra modellerna kommer lite senare.

Vad blir bättre med voLTE

• Mobilen använder 4G nätet hela tiden. Alla appar och program som använder streaming på din mobil fungerar precis som de ska även när du samtidigt tar ett samtal eller om mobilen ringer.
  • Mobilen slutar byta mellan olika nät, vilket ibland gör upplevelsen buggig.
  • Samtalskvalitén blir bättre med HD-Voice.
  • Uppkoppling av samtal blir supersnabb.

Man skulle kunna tro att VoLTE är vardagsmat hos alla operatörer i Sverige då 4G har funnits på plats länge, men verkligheten är att alla abonnemang och operatörer inte erbjuder detta beroende på kundsegmentering av marknaden eller tekniska hinder. Vi är därför nu väldigt nöjda med att kunna erbjuda våra kunder detta säger Fredrik Brunzell, medgrundare Chilimobil.

På Chilimobil lever vi för att leverera den starkaste surf och nätupplevelsen varje dag och det kommer mera, avslutar Fredrik.

läs mer på chilimobil.se, vad är VoLTE