Chilimobils kunder får ännu snabbare surf – Nu lanserar Chilimobil 5G

Chilimobil aktiverar nu 5G i hela tillgängliga mobila nätet!

- 5G passar otroligt väl in i Chilimobils nya abonnemangsformer, prissättning och strategi där kunderna alltid har Fri Surf och väljer hastighet efter behov, säger Fredrik Brunzell, CEO på Chilimobil.

Med 5G får kunderna högre surfhastighet, bättre stabilitet och ett flexiblare nät för framtidens nya uppkopplade saker. Under optimala förhållanden så kan hastigheter i 5G-nätet komma upp i över 1000 Mbit/s, men normalhastigheterna är mellan 100-600 Mbit/s.

- Idag kan redan kunderna välja mellan hastigheterna 1 Mbit/s, 10 Mbit/s och 100 Mbit/s och abonnemanget där 5G ingår kallar vi helt enkelt för Full Fart. Full flexibilitet är också ett av våra viktigaste kundvärden. Hos Chilimobil binder du dig aldrig till en hastighet utan du kan byta när du vill, fortsätter Fredrik Brunzell.

5G innebär också att Chilimobils kunder kommer få en bättre upplevelse med ökade hastigheter och en stabil kapacitet. Det vill säga, att den levererade hastigheten hålls stabilare, utan att “svaja” lika mycket.

5G-nätet är än så länge tillgängligt i Sveriges största städer och byggs kontinuerligt ut till fler områden. För aktuell täckning se vår täckningskarta på vår hemsida: https://chilimobil.se/tackningskarta/

- 5G är verkligen framtiden för mobiliteten i samhället och i vår vardag. Det finns mängder av nya områden och tjänster där den nya teknologin kommer användas, så som smarta städer, självkörande fordon och andra områden vi idag inte vet vilka det är men som kräver stabilare och snabbare uppkoppling, 5G är en viktig möjliggörare för framtidens digitala tjänster, säger Fredrik Brunzell.

Chilimobil är en utmanare på den svenska mobilmarknaden. Med prisvärda abonnemang utan bindningstider är Chilimobil den första operatören i Sverige att erbjuda alla abonnemang med obegränsad surfmängd. En perfekt lösning för kunder som behöver använda mycket data, på sina villkor.

- Vi ser nu att tillgången på telefoner, routrar och andra hårdvaror med 5G ökar och vi har ett bra sortiment i vår webshop som gör att kundefterfrågan på 5G börjar komma och det här är en bra framtidssäkring för oss på Chilimobil och framförallt våra kunder, avslutar Fredrik Brunzell.

Chilimobil startades våren 2020 av Fredrik Brunzell och Hans Carlsson. Efter många år i telekombranschen var de eniga om att det saknades något på den svenska marknaden: en ny svensk mobiloperatör som utmanar de gamla etablerade operatörerna för den som leva ett digitalt mobilt liv utan begränsningar av surfmängder eller andra krångliga avtalsvillkor.