Samsung börjar sälja Chilimobil i unikt samarbete

Report this content

Chilimobil inleder idag samarbete med Samsung Electronics Nordic och integrerar abonnemangsförsäljningen i Samsung online butik för mobiler. Samsung säljer redan idag abonnemang online i både Tyskland och Storbritannien och för den svenska marknaden är detta helt unikt.

Chilimobil är Sveriges nya mobiloperatör som är en oberoende utmanare på den svenska marknaden med mobila tjänster. Digitaliseringen av samhället drivs snabbt på med streamingtjänster och nya mobiler som kräver mycket data, här spelar Chilimobil en nyckelroll då målet är att göra surfen ”fri” för alla till ett rimligt pris och enkla villkor.

- Vi är otroligt stolta att Chilimobil blir en del av Samsung online och att vi kan erbjuda det bästa alternativet till högförbrukande kunder som köper en ny Samsung premiummobil, säger Johan Hörberg, CCO på Chilimobil. Digitalisering är viktigt för oss och vi har flera produkter som är anpassade specifikt för både online-försäljning och paketering med hårdvara till exempel vårt populära årsabonnemang, som ger kunderna ett av de bästa priserna på Fri Surf som finns på marknaden idag.

Chilimobil är vidare helt förberett för digital försäljning och integrationen har gått mycket snabbt.

- Vi tror att detta är framtiden. Allt fler vill köpa både produkter och tjänster online och som en av världens största mobiltillverkare är det vårt ansvar att se till att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder - inte bara att välja en bra telefon utan också ett tillhörande abonnemang om man så vill, säger Oscar Nöjd, Affärsutvecklingschef på Samsung Electronics Nordic.

Samsungs e-store lanserades den 14 September i både Norge och Sverige

Taggar: