Chimney expanderar inom DACH-regionen

Chimney Group expanderar genom att öppna kontor i Schweiz.

Tillsammans med Berlin och Frankfurt är kontoret i Basel företagets tredje kontor i regionen. Chimney Schweiz kommer att stå under ledarskap av Country Manager Nelly Riggenbach Hasler, som har bakgrund inom employer branding och media.

Chimney har sedan två decennier skapat underhållande och effektfullt rörligt material för varumärken såsom H&M och SAS, för reklambyråer såsom DDB och långfilmer såsom “Searching for Sugarman” och Spike Jonze’s “Her” samt TV serier, musikvideor och webbaserade filmer.

Chimneygruppens VD Michal Kalinowski tror att deras utbud och expertis är exakt vad företag och organisationer i Schweiz behöver. Han säger: ”Den traditionella TV-kulturen har snabbt förändrats de senaste åren, följaktligen kan varumärken inte längre förlita sig på kraften av TV-reklam.  Istället måste man skapa eget innehåll inom nya medier såsom YouTube i syfte att fånga publiken”. Han är övertygad om att valet av den tidigare Universumchefen Nelly Riggenbach Hasler är rätt då hon har rätt akademisk bakgrund och arbetslivserfarenhet samt medför djup insikt i den schweiziska och tyska marknaden.

“Jag ser en stor drivkraft i Chimney Schweiz och jag är väldigt exalterad att föra fram Chimneys visuella spetskompetens till världskända schweiziska varumärken och att öppna Schweiz första one-stop-shop för unikt innehåll och digital broadcasting” säger hon.

Under första kvartalet 2015 kommer Chimney Schweiz att lansera YouTop100 Schweiz, en YouTube-ranking som mäter schweiziska företags effektivitet i användningen av sina YouTube-kanaler. YouTop100 har tidigare genomförts i Australien, Danmark, Polen och Sverige. För att läsa mer om rankingen, besök: http://www.chimneygroup.com/youtop100/

För mer information om Chimney Schweiz kontakta Country Manager Nelly Riggenbach Hasler nelly.riggenbach@chimneygroup.com eller Marta Kardach, International Marketing Coordinator press@chimneygroup.com

Chimney använder sin expertis inom film och kommunikation för att producera över 6000 filmer i över 60 olika länder varje år. Deras tillvägagångssätt är nytt och unikt och täcker varje steg inom skapandeprocessen, från koncept till utveckling, produktion och post-produktion. Chimney grundades år 1995 i Stockholm och företagets framgång bygger kring tron på att jobba med de mest talangfulla individerna i en miljö som föder kreativitet, innovation och glädje.

Chimney, Skeppsbron 38, 111 30 Stockholm, Tel: +46 8 587 505 00, http://www.chimneygroup.com