Chimney förstärker digital kompetens

Chimney, en av Europas ledande aktörer i utveckling av rörliga format, har anställt Johan Näslund som Head of Client Relations i Sverige. Johan kommer med över 10 års erfarenhet av ledning och kundarbete inom kommunikationsbranschen. De senaste fem åren har Johan arbetat som VD för mobila kommunikationsbolaget Adiento, nyligen uppköpta av Adquota.

"Vi ser en explosion i användandet av filmer och andra rörliga format inom alla digitala kanaler. En ökande andel av allt innehåll både mobilt och på internet i stort är rörligt. Johan är en av de som arbetat längst inom den nya industrin i Sverige och vi är säkra att hans kunskap förenat med den existerande kunskapen inom Chimney ger oss en unik position i Sverige - säger Michal Kalinowski, Chimneys VD"

Enligt Comscore så ligger Sverige och Norden i toppen när det gäller smartphone-penetration och användande av video i mobilen ökade med 162% under  2012.

"Under mina fem år på Adiento fick jag uppleva tiden då mobilen blev en självklar del i mediamixen. Jag är övertygad om att mina erfarenheter från den mobila världen tillsammans med Chimneys expertis inom rörlig bild är ett lyckat koncept som kan växa och gynna våra nuvarande och framtida kunder säger Johan Näslund."

För mer information kontakta Michal Kalinowski (michal.kalinowski@chimneygroup.com) eller Johan Näslund (johan.naslund@chimneygroup.com).