Chimney Gothenburg tillsammans med Haymaker satsar på helhetslösningar inom rörlig bild

Report this content

Den 17/9 slår Chimney Gothenburg och Haymaker upp portarna till sina nya kreativa studior på Vallgatan i centrala Göteborg. Syftet med de nya lokalerna är att samla krafterna och talangerna i Västsverige som tidigare varit utspridda i Göteborg och Trollhättan.

Traditionellt har Chimney i Västsverige ägnat sig åt innehåll inom långfilm, drama och TV. Man har varit delaktig i internationella långfilmer såsom Zero Theorem av Terry Gilliam samt den svenska långfilmen Känn ingen Sorg. Totalt sitter nu tre guldbaggevinnare i lokalen på Vallgatan 22. Haymaker erbjuder specialkompetens inom 3D och VFX men skapar också kreativa effektbaserade filmer mot direktkunder såsom Puma och Craft.

Chimney har en imponerande särställning i branschen och utvecklas ständigt genom innovation av nya tjänster, därför satsar man nu på att erbjuda helhetslösningar för kommunikation även i Västsverige.

”I och med invigningen av Chimney Gothenburg kommer ett flertal enormt talangfulla personer att sitta under samma tak. Tillsammans med Haymaker och i kombination med Chimney’s globala räckvidd genom kontor i Singapore och Sydney är jag övertygad om att vi kommer att tillhöra en av de mest centrala aktörerna i framtidens kommunikativa landskap inom regionen.” säger Andreas Hylander, VD Chimney Gothenburg.

“Tack vare internationella direktkunder har vi lyckats samla de mest erfarna och duktigaste artisterna i branschen. Tillsammans med Chimney kan vi öka erbjudandet till en större marknad, både nationellt och internationellt.” säger Fredrik Swerin, VD Haymaker.

Just nu jobbar man med långfilmen Beyond Deceit med Al Pacino och Anthony Hopkins, en reklamfilm åt Acne med Forsman & Bodenfors för Volvo samt tv-serien 30° i februari för Anagram.

För mer information kontakta Andreas Hylander, VD Chimney Gothenburg andreas.hylander@chimneygroup.com, Fredrik Swerin, VD Haymaker fredrik@haymakerfx.com eller Marta Kardach, International Marketing Coordinator press@chimneygroup.com.

Chimney grundades år 1995 och är idag ett av de ledande bolagen inom rörlig bild i Europa. Företagets framgång bygger på tanken att arbeta med de mest talangfulla individerna i en miljö som föder kreativitet, innovation och glädje. Chimney arbetar med ett unikt helhetsperspektiv som täcker varje steg inom skapandeprocessen, från koncept till utveckling, produktion och post-produktion.

Chimney Gothenburg, Vallgatan 22, 411 16 Göteborg, Tel: +46 31 380 33 40, http://www.chimneygroup.com

Taggar:

Citat

I och med invigningen av Chimney Gothenburg kommer ett flertal enormt talangfulla personer att sitta under samma tak. Det i kombination med Chimney’s globala räckvidd genom kontor i Singapore och Sydney är jag övertygad om att vi kommer att tillhöra en av de mest centrala aktörerna i framtidens kommunikativa landskap inom regionen.
Andreas Hylander, VD Chimney Gothenburg
Fredrik Swerin, VD Haymaker