Chimney Group förvärvar Scandvision

Scandvision blir idag en del av Chimney Group, en ledande internationell aktör inom mediabranschen med ca. 260 anställda och verksamhet i fem europeiska länder (www.chimneygroup.com). Chimney bildades 1996 och arbetar med att utveckla och producera rörliga format - från reklam genom interaktiv kommunikation till TV- program och långfilm.

”Våra kunder behåller en kontinuitet i Scandvisions team som stärkts med nya kompetenser, internationella erfarenheter och större resurser för att möta våra kunders behov ännu bättre och bredare, säger Mikael Kotanidis, VD för Scandvision AB - ”Specifikt tror vi Scandvisions möjlighet att vara flexibel och snabbrörlig kommer att öka, vilket är enormt viktigt i den digitala medievärlden.”

”Scandvisions kreativa arbete inom film och digitala lösningar passar perfekt i vår strategi att vara ledande inom rörliga format i Europa, samtidigt som vi värnar om närheten till våra kunder – säger Michal Kalinowski, CEO för Chimney Group – ”Vi hoppas att vi tillsammans kan göra ännu fler och bättre lösningar för gruppens kunder.”

Scandvision kommer att erbjuda sina kunder Chimney Groups hela utbud av tjänster och samtidigt inleda ett nära samarbete med Chimneys kontor i Köpenhamn samt Stockholm. Chimney Group tar över majoriteten av aktierna i Scandvision AB och ett antal nyckelmedarbetare i Scandvision blir också delägare i bolaget.

För mer information kontakta:

Mikael Kotanidis, Scandvision 0708-118188, mikael.kotanidis@scandvision.se

Michal Kalinowski, Chimney Group 0733-121476, michal.kalinowski@chimneygroup.com