CHIMNEY GROUP ÖPPNAR NYTT KONTOR I SINGAPORE

Chimney Group expanderar genom att öppna kontor i Singapore.

Timo Josten, tidigare chef på Google, har utsetts till Managing Director för Chimney Asia Pacific och kommer att leda och bygga det lokala teamet i Singapore. Expansionen demonstrerar Chimney’s engagemang i digital produktion, som företaget tidigare visade exempel på när man i år även öppnade ett kontor i Sydney som fokuserar just på digitala kampanjer. Chimney APAC har sedan dess skapat rubriker runt om i världen för sin BuyMyBarina-kampanj (http://youtu.be/BJj7Km7Raks) som blev en viral framgång med 1,2 miljoner visningar på YouTube samt blev omtalad i medier såsom Good Morning America, NBC, CBS, ABC News och CNN.

Behovet av rörlig media ökar snabbt. Rapporten Analyzing the ROI of Video marketing* visar att video är den mest effektiva formen av innehåll inom content marketing.

"Det händer mycket på den asiatiska marknaden just nu, både när det gäller konsumenttrender och digitalt. Chimney vill vara nära den här kreativa hubben för att bättre kunna hjälpa våra befintliga kunder." säger Peter Söderlind, VD på Chimney Sweden.

Timo Josten, Managing Director på Chimney Asia Pacific, är mycket exalterad över att lansera i Singapore. "Chimneys fundament är film och under de senaste 20 åren har de skapat underhållande och effektiva filmer för sina kunder. Både långa format såsom långfilm och TV-serier samt musikvideor och webbaserade filmer. Chimneys erbjudande är precis vad varumärken behöver idag eftersom de inte längre kan förlita sig på köpt media” säger han.

För mer information om Chimney APAC besök http://chimneygroup.com.sg eller kontakta Lee Ritson, VD Chimney Asia Pacific lee.ritson@chimneygroup.com eller press@chimneygroup.com.

*http://aberdeen.com/research/8790/ai-video-content-marketing/content.aspx

Vi på Chimney är storytellers som använder vår expertis inom film och kommunikation för att producera över 6000 filmer i över 60 olika länder varje år. Vårt tillvägagångssätt är nytt och unikt och täcker varje steg inom skapandeprocessen, från koncept till utveckling, produktion och post-produktion. Chimney grundades år 1995 i Stockholm och vår framgång bygger kring tron på att jobba med de mest talangfulla individerna i en miljö som föder kreativitet, innovation och glädje.

Chimney, Skeppsbron 38, 111 30 Stockholm, Tel: 46 8 587 505 00, http://www.chimneygroup.com

Taggar: