Chimney rekryterar Teamleader/Project Manager inom långfilm

Chimney, en av Europas ledande aktörer i utveckling av rörliga format samt en viktig spelare inom långfilmsbranschen med bl. a. succéer såsom Hundraåringen och Searching for Sugarman på meritlistan har rekryterat Pia Åstrand som Teamleader/Project Manager. Pias fokus kommer att ligga på att driva långfilmsprojekt både i Norden och internationellt. Hon har över 20 års erfarenhet inom reklamfilmsproduktion och har mestadels varit aktiv som frilansare inom sitt eget bolag AB Åstrand där hon har jobbat med Sveriges större produktionsbolag och regissörer såsom Jesper Kouthoofd Inc., Folke Film, Camp David och Tre Vänner samt producerat reklamfilmer för några av Nordens största varumärken såsom Svenska Spel, Comviq, Norrlands Guld och Ica. Hon var även delaktig i Lotto “Metroman” som belöndes med två Roy i 2012: Bästa reklamfilm (Jesper Kouthoofd Inc.) och Bästa Visual Effect (Chimney).

”Det var ett mycket glädjande besked för mig när Pia tackade ja till positionen på Chimney. Jag ser fram emot att jobba med en person med så pass gedigen erfarenhet inom produktion, speciellt eftersom vi just nu befinner oss i en expansionsfas vad gäller långfilm med flera spännande projekt på gång.” säger Fredrik Zander, Head of Art & Entertainment/Executive Producer.

Även Annette Negussie, Head of Project Management ser fram emot samarbetet, särskilt det interna kunskapsutbytet som hon tror att rekryteringen kommer att föra med sig: ”I och med att Pias bakgrund är reklam och inte långfilm är hon otroligt motiverad inför samarbetet med dem andra projektledarna, både för att lära sig men även för att kunna bidra med sin kunskap, allt som allt kommer detta att ta Chimneys know-how inom utveckling av rörliga format till nya höjder.”

För mer information kontakta Marta Kardach (press@chimneygroup.com) eller Pia Åstrand (pia.astrand@chimneygroup.com) eller besök oss på www.chimneygroup.com.