Chimney samproducerar Stig Björkmans nya dokumentärfilm ”Jag är Ingrid”

Under årets Cannesfestival som äger rum den 13-24 maj hyllas den svenska Hollywoodstjärnan Ingrid Bergman. Förutom att hon pryder årets festivalaffisch blir det under festivalen premiär för Stig Björkmans nya dokumentärfilm ”Jag är Ingrid” som Chimney samproducerar och Mantaray producerar.

Chimney ljus- och färgsätter filmen, restaurerar gammalt material, varav en del är material som Ingrid Bergman själv har filmat genom åren, samt har hand om alla leveranser.

”Det är en stor ära för oss att få möjligheten att jobba med det här projektet, speciellt eftersom Ingrid Bergman är en av landets stora ikoner och det i år är 100 år sedan hon föddes. Att få samarbeta med Stig Björkman och Stina Gardell är fantastiskt.” säger Chimneys samproducent Max Hallén.

Chimney har precis den expertis som behövs för den här typen av projekt. Företaget har genom åren färg- och ljussatt många storfilmer, både svenska och internationella såsom Spike Jonzes “Her” och Thomas Alfredssons “Låt den rätte komma in”. Man har även mycket erfarenhet av karaktärsdrivna filmer, bl a med den Oscarsvinnande filmen “Searching for Sugarman”.

För mer information om projektet kontakta producenten Max Hallén max.hallen@chimneygroup.com eller Marta Kardach, International Marketing Coordinator press@chimneygroup.com.