Peter Söderlind ny VD för Chimneys svenska verksamhet

Report this content

Chimneygruppen har rekryterat Peter Söderlind som ny VD för gruppens svenska verksamhet. Peter kommer från SBS Discovery där han är Marknadschef.

Rekryteringen är en del av Chimneys fokus på att stärka den lokala ledningen i Sverige och frigöra seniora resurser för gruppens utveckling internationellt och samtidigt säkerställa fortsatt hög kvalité för kunder och anställda i Sverige.

“Vi är mycket glada att se Peter som vår nye svenske VD, han kan Chimney sedan tidigare och bidrar dessutom med stark marknadskompetens. Förutom Peter kommer vi inom kort att tillsätta rollen som Head of Production Management i den svenska ledningsgruppen. Detta är i linje med vår strategi att stärka den nationella ledningen för Sverige som är Chimneygruppens största bolag och frigöra managementresurser för internationell utveckling.” säger Michal Kalinowski, Koncernchef på Chimney.

Henric Larsson, Chimneys grundare som idag arbetar som VD för den svenska verksamheten kommer att fokusera på sitt arbete med Chimneys kunder i Sverige samt agera bollplank och mentor för Chimneys internationella chefer.

“Jag är superglad över att se Peter hos oss. De flesta riktigt framgångsrika bolag i vår bransch har starka kreativa personer som ledare – Peter är en sådan. Det känns toppen att jag kommer att kunna lägga fokus på att arbeta med våra kunder i Sverige och samtidigt bidra med erfarenhet till våra internationella chefer.” säger Henric.

”Det ska bli både roligt och utmanande att få fortsätta utveckla Chimney som ny VD.  Jag ser fram emot att få arbeta med alla begåvade människor inom Chimney och deras kunder i en tid där möjligheterna för kommunikation via rörlig bild ständigt ökar. ” säger Peter.

Peter börjar sin roll inom Chimney 1 september i år.

För mer information kontakta Michal Kalinowski, Koncernchef (michal.kalinowski@chimneygroup.com) eller Henric Larsson, VD, Sverige (henric.larsson@chimneygroup.com).

Vi på Chimney är storytellers som använder vår expertis inom film och kommunikation för att producera över 6000 filmer i över 60 olika länder varje år. Vårt tillvägagångssätt är nytt och unikt och täcker varje steg inom skapandeprocessen, från koncept till utveckling, produktion och post-produktion. Chimney grundades år 1995 i Stockholm och vår framgång bygger kring tron på att jobba med de mest talangfulla individerna i en miljö som föder kreativitet, innovation och glädje.

Chimney, Skeppsbron 38, 111 30 Stockholm, Tel: 46 8 587 505 00, http://www.chimneygroup.com

Taggar: