SF och Chimney/Fireplace i samarbete om reklamfilmsproduktion

SF Bio har skrivit ett samarbetsavtal med Chimney/Fireplace om produktion av bioreklamfilmer som specialproduceras för biovisningar i Sverige. I och med avtalet tar Chimney/Fireplace över SFs nuvarande interna produktionsavdelning som hittills producerat filmerna, avtalet träder i kraft 1 november.

SF har under de senaste åren arbetat med att utveckla sitt erbjudande till kunder som inte traditionellt annonserat med rörligt material. Som en del av den utvecklingen har SF sedan en tid tillbaka tagit fram ett paketerat erbjudande med visning och produktion av materialet. Nu har SF valt att lägga ut produktionen på en partner genom en upphandling som Chimney/Fireplace vann i hård konkurrens

"Vi ser stora utvecklingsmöjligheter av vårt reklamerbjudande och vill fokusera på kunderbjudandet, säger Ted Johansson, VD för SF Media som ansvarar för all reklamförsäljning inom SF Bio. Vi tror att samarbetet med Chimney/Fireplace kommer öka vår möjlighet att levererar ännu högre nytta för våra kunder och bättre upplevelse för biobesökarna. Chimney/Fireplace är marknadsledande inom produktion av rörliga format och var till slut ett självklart val för oss"

"Vi är hedrade över det förtroende SF har för oss och ser fram emot att arbeta tillsammans, säger Johan Fernstedt, VD för Chimney/Fireplace. SF är en enormt respekterad mediaaktör i Sverige och vi känner att samarbetet kommer även att bidra till vår utveckling som bolag"

För mer information kontakta Ted Johansson (072-544 35 31) och Johan Fernstedt (073-665 89 98)