Choice Hotels etablerar hotell i Centralposthuset i Göteborg.

Choice Hotels förstärker ytterligare sin position i Göteborg och Sverige genom att i samverkan med Capona etablera ett nytt Clarion Hotel i Centralposthuset i centrala Göteborg.

– Vi har länge sökt efter ett komplement till våra fem redan etablerad hotell i staden. Ett viktigt kriterium när vi sökt efter hotell har varit det centrala läget och Centralposthuset har allt, säger Katalin Paldeak, direktör Clarion Hotel Norden. I och med denna etablering kommer vi att vara den största aktören på Göteborgsmarknaden med över 1 260 rum vilket innebär att vi i ännu större grad kan tillgodose våra gästers och kunder behov, avslutar Katalin Paldeak. Choice Hotels Sweden AB och Capona kommer i samverkan att konvertera fastigheten till ett förstaklass hotell, ett Clarion Hotel. Investeringen beräknas uppgå till cirka 300 MSEK och kommer att ske i samarbete med Peab. Hotellet beräknas stå klart under 2007 och kommer då att ha cirka 350 rum, spa-anläggning, konferenslokaler samt ett flertal restauranger. Centralposthuset ritades av Ernst Torulf och uppfördes i neoklassicistisk stil åren 1919-1924. Fastigheten innehåller cirka 20 000 kvm och har ett unikt läge i centrala Göteborg, bredvid centralstationen, med närhet till Göteborgs affärs- och shoppingdistrikt. För mer information, kontakta: Katalin Paldeak, direktör Clarion Hotel Norden, mobil: 0709 26 73 53