Choice Hotels får sitt 50:e hotell i Sverige

Report this content

Den 1 januari 2005 går Hotel Östersund in i Choice-kedjan och blir Quality Hotel Östersund. Därmed får Choice, som just nu expanderar kraftigt, sitt 50:e hotell i Sverige och stärker sin närvaro i norra Sverige.

Hotel Östersund är ett av stadens klassiska hotell som ligger centralt beläget vid Gustav III:s torg med vacker utsikt över fjällvärlden. Hotellet är något av en nöjesanläggning med dansrestaurang, gourmetveranda, pub, pianobar och nattklubb. En självklar mötesplats i Östersund med de populära nattklubbarna Plaza och G III i centrum. Hotellet är ett förstaklass hotell med 126 rum och totalt 320 bäddar. Förutom en hel del olika framgångsrika nöjespaket som exempelvis nöjesweekends, skotersafari och SPA-helger satsas även på konferenser. De senaste fem åren har det rustats upp för över 20 miljoner kr och är nu i toppklass med exempelvis exklusiva Jensen-sängar, Internet-terminaler och trådlöst bredband i varje rum. Detta blir Choice fjärde hotellstad i norra Sverige efter Luleå, Umeå och Sundsvall. Det blir också det senaste tillskottet av Quality Hotel efter Quality Hotel Konserthuset i Växjö. - Östersund är ett strategiskt val för Choice, säger Katalin Paldeak, VD för Choice Hotels i Sverige. Det stärker vår närvaro i Norrland i ett läge där vi expanderar kraftigt i hela Sverige. Vi tror på regionen ur ett hotellperspektiv och kommer fortsätta att leta expansionsmöjligheter här. - Choice är en nyskapande och aggressiv organisation som vågar att satsa för att bli nummer ett, säger Joakim Wiklund, VD för blivande Quality Hotel Östersund. För en entreprenörstad som Östersund, krävs ett brett kontaktnät med många företagsavtal, för att fånga in affärsresenärerna och det har Choice. - Inför det nya året är det en storsatsning på restaurang och nöjesdelen som ligger närmast, säger Joakim Wiklund. Med kopplingen till Choice tror jag att detta kan skapa nya välbehövliga arbetstillfällen här uppe. För mer information vänligen kontakta: Katalin Paldeak, vd Choice Hotels Sweden AB, mobil 0709 26 73 53 Joakim Wiklund, vd Hotel Östersund, tel. 063 57 57 10 Lena Bülow, marknadsdirektör Choice Hotels Sweden AB, 0708 99 78 89