Choice Hotels förstärker den svenska försäljningssäljorganisationen.

Choice Hotels Scandinavia förstärker sin svenska säljorganisation med en ny försäljningschef för konferens, möten och MICE segmentet. Elisabet Björkman tillträder tjänsten den 2 maj. Hon har rekryterats från Quality Hotel Statt, Eskilstuna

Elisabeth Björkman, är den drivande kraften bakom det framgångsrika arbetet med att sätta Quality Hotel Statt, Eskilstuna på den svenska kartan med konceptet kreativa konferenser. – Rekryteringen av Elisabeth Björkman som ny försäljningschef för det mycket viktiga segmentet konferens, är ett bra bevis på att Choice förstärker sin offensiva satsning inom försäljning. Kedjan gjorden en större omorganisering tidigare i år inom varumärkena och försäljningsorganisationen, och detta är ett led att öka kompetensen och satsningen inom försäljningen. Elisabeths breda kompetens från den svenska reseindustrin skall hjälpa Choice Hotels att öka sina marknadsandelar inom segmentet konferens, säger Espen Karlsen Urfjell, Director of Conference and Meetings för Choice Hotels Scandinavia. – Det skall bli spännande att få ta tag i all de utvecklingsmöjligheter som finns inom konferensområdet för Choice Hotels. Kedjan har starka ambitioner inom segmentet och jag ser fram emot att få arbeta med det spännande koncept och verktyget som kedjan håller på att ta fram för konferenskunden.