Choice Hotels och Hjärt-Lungfonden inleder långt samarbete

Choice Hotels och Hjärt-Lungfonden inleder långt samarbete Hotellkedjan Choice Hotels och Hjärt- Lungfonden inleder nu ett treårigt djupt samarbete. Det ska främst handla om mat och motion och riktas mot både personal och de över en miljon gäster som väljer Choice varje år. Målet är att göra de hälsosammare valen tydligare på alla områden. Folkhälsofrågor är något som angår alla idag, inte minst människor på resande fot. Tillsammans med Hjärt-Lungfonden kommer Choice Hotels nu att erbjuda sina gäster konkreta aktiviteter och insatser som ska göra det enklare att leva hälsosamt när man bor på ett Choice hotell. Fonden står idag för den större delen av finansieringen av den oberoende hjärt- och lungforskningen i Sverige. - Choice står för valfrihet och idag känner vi ett samhällsansvar att kunna erbjuda våra kunder och medarbetare hälsosammare val och samtidigt stötta viktig forskning, säger Katalin Paldeak, VD för Choice kedjan i Sverige. I Hjärt-Lungfonden har vi hittat en perfekt samarbetspartner med en unik kunskap inom det här området. Samarbete kommer initialt att kretsa kring hälsosam kost och bättre möjligheter till vardagsmotion. - Det är ofta lite svårare att hålla på goda vanor när man är ute och reser, säger Ingrid Engellau, ansvarig för företagssamarbeten på Hjärt- Lungfonden. Det är därför väldigt roligt att få samarbeta med Choice Hotels för nå ut med våra budskap till deras miljoner gäster och därmed också kunna göra det enklare att leva hälsosamt även när man är på resa. En av satsningarna blir ett samarbete med Hjärt-Lungfondens dietist. De kommer att se över hela Choice måltidsutbud från frukost, lunch och middagar till konferensmåltider och kaffepauser. Personalen kommer också att få utbildning för att öka förståelsen om mat, matvanor och hälsa. Hotellen kommer som ett led i samarbetet att på olika sätt erbjuda, initiera och informera om vardagliga motionsaktivteter för gästerna och konferensdeltagare. - Det här samarbetet är långsiktigt och kommer successivt att utökas till fler områden och aktivteter som både ska gynna våra gästers hälsa och Hjärt-Lungfondens verksamhet, säger Katalin Paldeak. För mer information vänligen kontakta: Katalin Paldeak, VD Choice Hotels i Sverige, 0709-26 73 53 eller Lena Bülow, projektansvarig på Choice Hotels, 0708-99 78 89 Ingrid Engellau, ansvarig företagssamarbeten på Hjärt-Lungfonden, 08-566 24 217 eller Roger Höglund, verksamhetschef, 08- 566 24 231. Om Hjärt-Lungfonden Var femte vuxen svensk lider av hjärt-kärl- och lungsjukdom. 6 av 10 dör i sjukdomarna. Hjärt-Lungfonden är en opolitisk ideell organisation med syfte att bekämpa hjärt-kärl- och lungsjukdom. Detta sker framför allt genom anslag till forskning som under 2004 uppgick till 85 miljoner kronor vilket gör fonden till Sveriges största finansiär av oberoende hjärt-kärl- och lungforskning. Fonden får inga statliga bidrag, utan är helt beroende av gåvor från enskilda människor och företag. Om Choice Hotels Scandinavia Choice Hotels Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Choice Hotels Scandinavia ASA. Hotellkedjan är en av Nordens största med över 140 hotell i Danmark, Estland, Finland, Norge och Sverige. Kedjan marknadsför de tre varumärken Comfort, Quality och Clarion Hotel. Målsättning för Choice Hotels Scandinavia är att bli Nordens ledande hotellkedja. Företaget strävar efter att framstå som det mest självklara hotellalternativet för affärs-, semester-/fritidsresenärer samt konferensarrangörer. Choice Hotels Scandinavia är en del av Choice Hotels International med över 5 000 hotell i 40 länder. För mer information om Choice Hotels Scandinavia se www.choicehotels.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/21/20041021BIT20390/wkr0001.pdf Choice Hotels och hjärt-Lungfonden i samarbete