• Choice Hotels/

Choice Hotels Scandinavia och Home Properties bjuder in till: Smygpremiär av Göteborgs nya internationella mötesplats - Centralposthuset öppnar igen under Friidrotts EM

Den 4-13 augusti öppnas portarna till Centralposthuset för att visa göteborgaren det kommande nya storhotellet som öppnar under 2008.

− Det har varit ett stort intresse från allmänheten att få veta lite mer om det kommande storhotellet som öppnar i Centralposthuset säger Katalin Paldeak, direktör för Clarion Hotels i Norden. – Vi har därför bestämt oss för att öppna Centralposthuset under Friidrotts EM och Göteborgs-kalaset för att ge en glimt av hur vi har tänkt oss Göteborgs nya internationella mötesplats. Vi kommer att ha en bar & café verksamhet som ger göteborgaren möjlighet att sitta ner i lugn och ro och ta del av information om det nya storhotellet, avslutar Katalin Paldeak. Choice Hotels Scandinavia och Home Properties bygger ett förstaklass hotell i det gamla anrika Centralposthuset mitt i Göteborg. Hotellet kommer att ingå under varumärket Clarion Hotel. Hotellet beräknas stå klart under 2008 och kommer då att omfatta cirka 30 000 kvm fördelat på mellan 500-550 rum, SPA-anläggning, konferenslokaler, butiker samt ett flertal restauranger. Målet är att skapa ett urbant förstaklasshotell, en internationell mötesplats för kunder, gäster och göteborgaren.