Choice Hotels stärker sin position i Sundsvall

Familjen Moström säljer driftsbolaget Grand Hotel i Sundsvall AB som driver Grand Hotel till Choice Hotels Sweden AB. Moströms Fastighetsbolag kvarstår som fastighetsägare och fortsätter sitt engagemang som hyresvärd. Choice Hotels övertar det fulla ansvaret för personal och tillhörande driftsavtal för den löpande verksamheten. Övertagandet av hotellet sker den 1 maj 2005 och hotellet blir då en del av Choice Hotels Scandinavia med över 140 hotell i Norden. Hotellets nya namn blir Clarion Collection Hotel Grand.

– Sundsvall är en viktig besöksort och därför har vi en längre tid haft behov av flera hotellrum i staden. Hotel Grand passar perfekt in i vår Clarion Collection portfölj som består av mindre affärshotell med personlig atmosfär, hög servicenivå samt med en stark lokal förankring, säger Robert Wilhelmsson driftsdirektör för Clarion Collection. – Choice Hotels Scandinavia är en spännande hotellkedja med fokus på såväl utveckling som expansion, säger Leif Moström, Moström Fastighets AB. Kedjans nya satsning på varumärket Clarion Collection är vi övertygande om, kommer att ha stor framgång på marknaden och vi ser på framtiden med stor tillförsikt, avslutar Leif Moström. Grand Hotel ligger mitt i centrala Sundsvall, med omedelbar närhet till affärskvarteren och stadens shopping- och nöjesutbud. Hotellet har 60 rum som erbjuder en personlig miljö för både boende och konferens. Grand Hotel har nyligen renoverats i modern livsstilsinspirerad design. I hotellet finns Sundsvalls största tränings- och spaanläggning. I Choice Hotels övertagande av hotellet ingår en utbyggnad av fastigheten på 44 dubbelrum samt en ny matsal i entréplanet. Ombyggnationen skall vara klar hösten 2006. För mer information vänligen kontakta: Robert Wilhelmsson, driftsdirektör Clarion Collection Hotel, mobil 0733 33 55 66 Leif Moström, Moström Fastighets AB, mobil 0708 15 61 50