Hotell Teaterparken i Växjö går in i Choice Hotels Scandinavia

Hotell Teaterparken i Växjö går in i Choice Hotels Scandinavia Det förstklassiga affärs- och konferenshotellet Hotell Teaterparken i Växjö blir nu en del av hotellkedjan Choice Hotels Scandinavia, med över 135 hotell i Norden. Ett franchiseavtal med Choice Hotels Sweden AB har tecknats vilket innebär att Hotell Teaterparken ingår i hotellkedjan från och med den 1 januari 2005. Hotellets nya namn blir Quality Hotel Konserthuset. - Vi arbetar ständigt med att utöka och stärka vår portfölj av hotell i Norden. Vi är följaktligen mycket glada för att ha anslutit Hotell Teaterparken genom franchising till vår kedja, säger Katalin Paldeak, vd Choice Hotels Sweden AB. Hotell Teaterparken är ett affärs- och konferenshotell som ligger mitt i centrala Växjö. Hotellet har 76 rum med 152 bäddar som erbjuder en spännande miljö med nordisk design. På alla rum finns bredbandsanslutning. Hotellet har en förstklassig restaurang och bar samt konferens- och kongresskapacitet för upp till 800 personer. - Vi ser med stor tillförsikt fram emot att vara medlem i Choice Hotels Scandinavia. Våra hotellgäster kommer främst från Sverige och Norden och då är det en fördel att tillhöra en rikstäckande kedja som också är en av de största på den nordiska marknaden, säger Peter Knutsson, VD för Hotell Teaterparken. För mer information, kontakta: Katalin Paldeak, vd Choice Hotels Sweden AB, mobil 0709 26 73 53 Peter Knutsson, vd, Hotell Teaterparken, 0470 70 22 00 eller mobil 0708 74 93 96 Lena Bülow, marknadsdirektör Choice Hotels Sweden AB, mobil 0708 99 78 89 Choice Hotels Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Choice Hotels Scandinavia ASA. Hotellkedjan är en av Nordens största med över 140 hotell i Danmark, Estland, Finland, Norge och Sverige. Kedjan marknadsför de tre varumärken Comfort, Quality och Clarion Hotel. Målsättning för Choice Hotels Scandinavia är att bli Nordens ledande hotellkedja. Företaget strävar efter att framstå som det mest självklara hotellalternativet för affärs-, semester-/fritidsresenärer samt konferensarrangörer. Choice Hotels Scandinavia är en del av Choice Hotels International med över 5 000 hotell i 40 länder ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/08/20041008BIT20080/wkr0001.pdf PM 041008