Park Hotell i Södertälje, ny medlem i Choice Hotels Scandinavia.

Park Hotell i Södertälje, ny medlem i Choice Hotels Scandinavia. Park Hotell i Södertälje är nu en del av kedjan Choice Hotels Scandinavia, med totalt 140 hotell i Norden. Choice Hotels Sweden AB har tecknat ett franchiseavtal med, Park Hotell i Södertälj AB. Avtalet trädde i kraft den 1 januari 2004. Hotellets nya namn är Quality Hotel Park. - Vi har fortsatt att arbeta aktivt på en av våra huvudstrategier som är att expandera genom franchising, säger Katalin Paldeak, vd Choice Hotels Sweden AB. Därför känns det extra skönt att kunna upprätthålla vår expansions takt med ett nytt fint hotell i form av Quality Hotel Park i Södertälje. Orten Södertälje är mycket intressant med en spännande företagsstruktur som attraherar Choice Hotels som nordisk och internationell kedja. - Jag ser med stor tillförsikt fram emot att bli en del av Choice Hotels, säger Peter Bradford, vd för nya Quality Hotel Park. Choice Hotels är en kedja med framåtanda och ett stort personligt engagemang i alla led, vilket gör detta spännande. Vi anser att det är strategiskt riktigt att ingå i en stor kedja och bland annat kunna dra nytta av administrativa system och rutiner, exempelvis när det gäller bokning, försäljning och marknadsföring. Quality Hotel Park är ett förstaklass affärs- och konferenshotell med 148 rum centralt beläget mitt i Södertälje. Hotellet har genomgått en övergripande renovering av alla 148 rum under åren 2001/2003. I hotellets utbud finns konferensmöjligheter för upp till 250 personer, restaurang, lobby bar samt relaxavdelning. För ytterligare information kontakta: Katalin Paldeak, vd Choice Hotels Sweden AB, mobil: 070- 926 73 53 Peter Bradford, vd Quality Hotel Park mobil: 070-728 06 06 Lena Bülow, marknadsdirektör Choice Hotels Sweden AB, mobil: 070-899 78 89 För ytterligare information om kedjan se www.choicehotels.se Choice Hotels Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Choice Hotels Scandinavia ASA, som är en av Nordens största hotellkedjor. Koncernen har idag sammanlagt 140 hotell i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Choice Hotels Scandinavia ASA är noterat på Oslobörsen sedan 1997 och har sitt huvudkontor i Oslo. Choice Hotels Scandinavia är anslutet till Choice Hotels International med 5000 hotell i över 40 länder. Choice Hotels Sweden AB har 1 500 anställda och beräknas omsätta ca 1,1 miljarder kronor år 2003. Hotellkedjan marknadsför tre hotellkategorier: Comfort-, Quality- och Clarion Hotel på den nordiska marknaden. Choice Hotels Sweden AB har 48 hotell på 31 orter: Borlänge Quality Hotel Galaxen Eskilstuna Comfort Hotel Bolinder Munktell Eskilstuna Quality Hotel Statt Finspång Quality Hotel de Geer Gällivare Quality Hotel Gällivare Göteborg Quality Hotel Panorama Quality Hotel 11 Quality Hotel Winn Halmstad Quality Eurostop Hotel Halmstad Helsingborg Comfort Hotel Nouveau Huskvarna Quality Hotel Winn Jönköping Quality Eurostop Hotel Jönköping Comfort Hotel Victoria Kalmar Comfort Hotel Packhuset Karlstad Comfort Hotel Bilan Comfort Hotel Drott Kristianstad Quality Hotel Grand Linköping Quality Hotel Ekoxen Luleå Quality Hotel Luleå Comfort Hotel Max Malmö Clarion Hotel Malmö Comfort Hotel Malmö Quality Hotel Konserthuset Norrköping Comfort Hotel President Nyköping Comfort Hotel Kompaniet Oskarshamn Comfort Hotel Post Skövde Comfort Hotel Majoren Quality Hotel Prisma Stenungsund Quality Hotel Stenungsbaden Stockholm Comfort Hotel Tapto Comfort Hotel Wellington Comfort Hotel Stockholm Quality Hotel Nacka Quality Hotel Prince Philip Quality Hotel Globe Quality Airport Hotel Arlanda Clarion Hotel Stockholm Sundsvall Comfort Hotel Sundsvall Sunne Quality Hotel Selma Lagerlöf Quality Spa Selma Lagerlöf Säffle Quality Hotel Säffle Södertälje Quality Hotel Park Umeå Comfort Hotel Uman Varberg Comfort Hotel Fregatten Vänersborg Quality Hotel Vänersborg Västerås Comfort Hotel Etage Växjö Quality Hotel Växjö Örebro Quality Eurostop Hotel Örebro ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00380/wkr0002.pdf