Per Jonsson har utsetts till VD för Clarion Hotel Malmö.

Report this content

Per Jonsson har utsetts till VD för Clarion Hotel Malmö. Per Jonsson idag VD för Quality Hotel Grand, Kristianstad har utsetts till VD för Clarion Hotel Malmö. Per har sedan år 2000 varit anställd inom Choice Hotels koncernen. Han har en gedigen erfarenhet från Malmömarknaden där han tidigare bland annat arbetat både inom försäljning och management. Per kommer att fortsätta sitt uppdrag som VD för Quality Hotel Grand. För att tillgodose hotellets behov har en omorganisering genomförts och Kenneth Hoffström har utsetts till hotellchef på Quality Hotel Grand. Då Per Jonsson delar sitt Vd-skap mellan de två hotellen har kedjan även rekryterat en ny hotellchef till Clarion Hotel Malmö. Camilla Olsson, 33 år, har anställts som Hotellchef för Clarion Hotel Malmö. Camilla kommer närmast från det välrenommerade Grand Hotel i Lund. Där har hon innehaft tjänsten som hotellchef. Camilla har en akademisk bakgrund med bland annat en Magisterexamen i Statsvetenskap och Nationalekonomi vid Lunds Universitet. Hon har också studerat på IHM- stipendium på Cornell University. För mer information, kontakta: Per Jonsson, VD Clarion Hotel Malmö och Quality Hotel Grand, Kristianstad, mobiltelefon 0733-50 03 20. Clarion Hotel Malmö och Quality Hotel Grand, Kristianstad ingår i Choice Hotels Sweden AB som är ett helägt dotterbolag till Choice Hotels Scandinavia ASA. Hotellkedjan är en av Nordens största med över 140 hotell i Danmark, Estland, Finland, Norge och Sverige. Kedjan marknadsför de tre varumärken Comfort, Quality och Clarion Hotel. Målsättning för Choice Hotels Scandinavia är att bli Nordens ledande hotellkedja. Företaget strävar efter att framstå som det mest självklara hotellalternativet för affärs-, semester-/fritidsresenärer samt konferensarrangörer. Choice Hotels Scandinavia är en del av Choice Hotels International med över 5 000 hotell i 40 länder Mer information om Choice Hotels Scandinavia se www.choicehotels.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/14/20040613BIT20060/wkr0001.pdf Pressmeddelande 040614