BioStock: Chordate Medicals vd kommenterar den avslutade studien

Chordate Medical har under en längre period genomfört två parallella studier – en inom rinit (kronisk nästäppa) och en inom kronisk migrän – med bolagets teknologi Kinetic Oscillation Stimulation. Chordate Medical har nu valt att avbryta rekryteringen till rinitstudien då en interimanalys har visat att man förmodligen inte kommer nå konklusiva slutresultat. BioStock har kontaktat Chordate Medicals vd Anders Weilandt som påpekar att migränindikationen är bolagets huvudfokus just nu och att försäljningen av bolagets produkt inte påverkas av beskedet.

Läs hela artikeln på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

Om oss

Chordate Medical Holding AB (publ) är ett medicintekniskt bolag som under drygt tio år har utvecklat, patenterat och CE-märkt en ny behandlingsmetod genom nervstimulering för kronisk nästäppa och kronisk migrän. Bolaget säljer sitt produktsystem inklusive behandlingar via distributörer till kliniker och sjukhus, som i sin tur behandlar patienterna. Läs mer på www.chordate.com.

BioStock: Chordate Medicals vd kommenterar den avslutade studien