Västra Hamnen: Chordate Medical - Bromsas av pandemin

Report this content

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering efter Chordates rapport för första kvartalet 2020. De kliniska studierna är pausade på grund av COVID-19 men bolaget har låga fasta kostnader och bra förutsättningar att övervintra pandemin, skriver Västra Hamnen.

• Acceptabel omsättning i ett svårt kvartal
  • Kliniska prövningar pausade tillsvidare
  • Vi behåller vårt tidigare värderingsintervall 1,46 – 2,31 SEK/aktie

I gårdagens rapport för första kvartalet rapporterade Chordate en omsättning om 463 tusen SEK. Detta var aningen lägre än vår förväntan men ändå acceptabelt givet att viktiga marknader stördes av COVID-19 under en stor del av kvartalet. Chordate är dessutom direkt påverkat av pandemin genom att båda dess kliniska studier har pausats. Detta innebär försening av de kliniska resultaten men även en minskning av rörelsekostnaderna på kort sikt. Vi tog höjd för detta i vår initiala analys från 31 mars och vi ser ingen anledning att ändra vår värdering av aktien för tillfället.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finance erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web:
vhcorp.se