Renodling av ägandet i Christian Berner Tech Trade

Mölnlycke den 6 september 2017

Aktieägarna i Christian Berner Invest AB, som är ett familjeägt holdingbolag med Joachim Berner som majoritetsägare och tillika huvudägare i Christian Berner Tech Trade AB, har vid en extra bolagsstämma i dag fattat ett inriktningsbeslut om att upplösa det gemensamma holdingbolagsägandet avseende aktier i Christian Berner Tech Trade AB. Inriktningsbeslutet innebär att vid holdingbolagets årsstämma våren 2018 dela ut holdingbolagets samtliga B-aktier i Christian Berner Tech Trade AB pro rata till holdingbolagets aktieägare. Christian Berner Tech Trade är noterat på Nasdaqs small cap-lista.

Vid dagens stämma fattades även beslut att i dag sälja samtliga A-aktier i Christian Berner Tech Trade till Gårdaverken AB.

Gårdaverken ägs till 100 procent av Joachim Berner, styrelseordförande i Christian Berner Tech Trade.

Vidare har avtal träffats om att Gårdaverken AB förvärvar 1 027 195 B-aktier i Christian Berner Tech Trade av Sonja Lachendardière.

I och med ovanstående transaktioner kommer Joachim Berner, via eget bolag, att fortsatt vara huvudägare i Christian Berner Tech Trade. Gårdaverkens kapitalandel kommer uppgå till 23,7 procent och röstandel 52,3 procent.

Erneholm Haskel har varit finansiell rådgivare och Nord Advokater juridisk rådgivare avseende transaktionerna.

För frågor kontakta Joachim Berner på telefon 0706 201150

Taggar: