Christian Berner Tech Trades styrelse avser kalla till extra bolagsstämma

Styrelsen för Christian Berner Tech Trade AB (publ) avser kalla till en extra bolagsstämma den 8 oktober och föreslår en utdelning om 0,60 kr per aktie.

− Christian Berner har en stark balansräkning och finansiell styrka trots situationen med Covid-19-pandemin, kommenterar Christian Berners styrelseordförande Joachim Berner.

Christian Berners extra årsstämma kommer att hållas den 8 oktober 2020 och kallelse publiceras senast 30 dagar innan.

Joachim Berner, styrelseordförande Christian Berner Tech Trade AB, tel +46 (0)706-20 11 50
E-post: joachim.berner@gardaverken.se, www.christianberner.com

Bo Söderqvist, vd Christian Berner Tech Trade AB, tel +46 (0)70-18 66 910
E-post: bo.soderqvist@christianberner.com, www.christianberner.com

Denna information är sådan information som Christian Berner Tech Trade AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 augusti kl. 15:00 CET.

Christian Berner Tech Tradekoncernen (publ) – noterat på Nasdaq Stockholm, har 120 års erfarenhet av teknisk handelsverksamhet. Vi erbjuder kvalitetsprodukter och systemlösningar med fokus på miljöteknik från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och övriga Norden samt för värmepannor globalt. Koncernen har cirka 185 medarbetare i hela Norden, och en nettoomsättning på omkring 700 MSEK. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs vårt produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på christianberner.se och christianberner.com.

Citat

− Christian Berner har en stark balansräkning och finansiell styrka trots situationen med Covid-19-pandemin.
Joachim Berner, styrelseordförande Christian Berner Tech Trade.