Redeye: Christian Berner - Orderingång talar för starkt andra halvår

Sedan vår föregående uppdatering har Christian Berner fallit med nästan 20%. Oron för en försvagad konjunktur har visserligen ökat men samtidigt har Q2-rapporten stärkt utsikterna för andra halvåret. Därtill ser ledningen ett fortsatt starkt efterfrågeläge. Aktien värderas till cirka 8x EBIT på våra prognoser för 2019, vilket vi – trots att vi räknar med fallande vinst under 2020 – tycker är för defensivt. Vårt Base case kvarstår på 27,50 SEK, innebärande en uppsida från nuvarande nivåer om cirka 15%.

Läs mer och ladda ned analysen: http://bit.ly/2TRpVLX

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/