ChromoGenics erhåller en beställning från Humlegården Fastigheter till ett värde av 677.000 kr.

Fastigheten Stora Blå ligger i Solna och har sedan tidigare fått 100 fönster utbytta till bolagets produkter. Nu genomförs nästa etapp med utbyten av fönster. Efter denna installation är totalt sett ca 20 procent av fastighetens fönster uppgraderade.

”Vi är mycket glada för det fina förtroende vi har hos Humlegården Fastigheter och att vi fortsätter få beställningar från dem”, säger Jerker Lundgren VD.

Lars Ericsson, CFO & Kommunikationschef

ChromoGenics erbjuder dynamiska glas med kontrollerbart värme- och ljusinsläpp och statiska glas i världsklass. Bolagets unika teknologi ConverLight® ger ett hållbart solskydd för ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. ConverLight bidrar även till fastigheters miljöcertifieringar. Under 2016 påbörjades kommersiell försäljning till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Adviser e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.  www.chromogenics.com