ChromoGenics erhåller order på tillsammans ca 2,3 MSEK

ChromoGenics erhåller en order värd ca 1 MSEK till Ortun skole i Norge.

ChromoGenics erhåller en order i samarbete med Smartglass Norge AS. Ordern innefattar leverans av ConverLight Dynamic glas med styrning till Ortun skoles badanläggning i Bergen Norge. Leveransen sker under Q2 2021. Detta blir den andra installationen med ConverLight Dynamic i Bergen efter installationen på Scandic Flesland som genomfördes för 2017.

ChromoGenics har även erhållit några mindre order och tilläggsorder under hösten till ett sammanlagt värde av ca 1,3 miljoner, leverans sker under hösten 2020.

Leif Ljungqvist, VD
Tel: +46 (0)70 594 94 01

ChromoGenics är ett miljöteknikbolag med fokus på utveckling och kommersialisering av dynamiska glas och solskyddslösningar för byggnader. ChromoGenics erbjuder ett komplett koncept av laminerat dynamiskt och statiskt glas för kontroll av värme- och ljusinsläpp samt energieffektivt fasadglas - ConverLight® Dynamic, ConverLight® Static och ConverLight® Energy. Bolaget har levererat glasteknologi till många av Sveriges större fastighetsbolag. ChromoGenics aktie listades på Nasdaq First North Growth Market 2017.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning inom Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Growth Market med Erik Penser Bank som Certified Adviser e-post: certifiedadviser@penser.se,

08-463 83 00.