ChromoGenics får order värd ca 1,4 MSEK från Fabege.

Fastighetsbolaget Fabege har valt att utnyttja en första del av optionen för tilläggsbeställning av ConverLight för projekt Farao 8 till ett värde av ca 1,4miljoner kronor.

Fabege fortsätter att skapa bättre arbetsmiljö i denna glasfastighet som byggdes så sent som 2012 genom att avlägsna externa solskyddsanordningar för att på så sätt leverera en fastighet med fin utsikt och god komfort för hyresgästen.

”Vi är väldigt glada över att Fabege utnyttjar första delen av sin option för en tilläggsbeställning för Farao 8. Genom ConverLight produkten kommer byggnaden få en bättre energieffektivitet samtidigt som komfort och välbefinnande hos hyresgästerna ökar”, säger CEO Jerker Lundgren.

Certified Adviser: G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50

ChromoGenics erbjuder dynamiska glas med kontrollerbart värme- och ljusinsläpp och statiska glas i världsklass. Bolagets unika teknologi ConverLight® ger ett hållbart solskydd för ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. ConverLight bidrar även till fastigheters miljöcertifieringar. Under 2016 påbörjades kommersiell försäljning till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.  www.chromogenics.com