ChromoGenics får ytterligare order från Vasakronan

Inom loppet av mindre än ett år har ChromoGenics fått förtroendet att leverera fönsterglas till Vasakronan tre gånger. Det senaste projektet kommer installeras även det i Uppsala, nu på fastigheten Kvarteret Duvan.

Fastigheten ritades av arkitekt Dag Ribbling och uppfördes 1962. Den är centralt belägen och ligger endast ett stenkast från Uppsalas gågata samt Centralstation. Kvarteret Duvan som idag främst består utav butikslokaler ska byggas om och ersättas med kontorslokaler. ChromoGenics bistår även i att omarbeta redan befintliga fönsterbågar. Denna typ av renovering ställer höga krav på de färdigställda ytorna när det gäller såväl inomhustemperatur som dagsljusinsläpp och fönsterunderhåll. Totalt innefattar leveransen 19 stycken fönsterglas med tillhörande installation och styrsystem. Glasens isoleringsförmåga kommer i och med detta dessuotm förbättras avsevärt. Ordervärdet är dryga 300.000 SEK.

”Det känns väldigt roligt att vi återigen får förvalta Vasakronans förtroende och leverera vårt fönsterglas ConverLight Dynamic 75 som vi är så oerhört stolta över. Det är onekligen ett fönster med enorm potential och kapacitet”, säger Jerker Lundgren VD på ChromoGenics.

Lars Ericsson, CFO & Kommunikationschef
Certified Adviser: G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50

ChromoGenics erbjuder dynamiska glas med kontrollerbart värme- och ljusinsläpp och statiska glas i världsklass. Bolagets unika teknologi ConverLight® ger ett hållbart solskydd för ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. ConverLight bidrar även till fastigheters miljöcertifieringar. Under 2016 påbörjades kommersiell försäljning till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.  www.chromogenics.com