ChromoGenics rekryterar för att utöka leveransförmågan

ChromoGenics rekryterar ett flertal nya medarbetare. Förstärkningen behöver genomföras i produktionen. I samband med produktionsstarten för ConverLight® Dynamic i början av maj, togs beslut om att utöka skiftgången för att snabbt kunna skala upp bolagets leveransförmåga.

Intresset för ChromoGenics patenterade lösning inom dynamiska glas är fortsatt stort. För att kunna producera ConverLight Dynamic till alla befintliga åtaganden, både helt nya uppdrag och garantiåtaganden från tidigare leveranser, kommer skiftgången vid ChromoGenics två tillverkningsenheter i Uppsala att utökas. Anställnings­processen är igång med målet att rekrytera flera nya medarbetare.

Som tidigare meddelats har ChromoGenics startat upp produktionen i långsamt tempo för att kunna genomföra fortsatta kvalitetstester parallellt med produktion för marknaden. Samtliga tester har hittills visat mycket goda resultat och ambitionen är att successivt öka produktionstakten under det kommande året.

Leif Ljungqvist, VD
Tel: +46(0)70 594 94 01

ChromoGenics är ett proptechbolag som producerar dynamiska glas för fastigheter. Bolagets produkt ConverLight® Dynamic kontrollerar inomhuskomforten med högt dagsljusinsläpp, god utsikt, solvärmeblockering och bidrar därigenom till att sänka kostnaderna för kyla. ConverLight® Dynamic bygger på en patenterad lösning där en elektrokroma beläggningar lamineras i plastfilm för att sedan lamineras mellan glas. Plastfilmen är lätt att transportera varför långa frakter av skrymmande glas kan undvikas. ChromoGenics erbjuder därtill statiska glas, ConverLight® Static och fasadglaslösningen ConverLight® Energy. ChromoGenics aktie listades på Nasdaq First North Growth Market 2017 och har levererat glasteknologi till flertalet stora fastighetsbolag.

ChromoGenics härstammar från världsledande forskning inom Ångström­laboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning i Uppsala har delvis finansierats med villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Growth Market med Erik Penser Bank som Certified Adviser: certifiedadviser@penser.se, 08-463 83 00.