Rättelse av pressmeddelande ”ChromoGenics AB (publ) publicerar årsredovisningen för 2019”

ChromoGenics AB utfärdar en rättelse av det pressmeddelande som publicerades idag den 22 april 2020 kl. 12.00, ”ChromoGenics AB (publ) publicerar årsredovisningen för 2019”. Rättelsen avser felaktig hänvisning till EU:s marknadsmissbruksförordning. Årsredovisningen innehåller ingen kurspåverkande information och MAR-etiketten skulle inte funnits med.

ChromoGenics årsredovisning för 2019 finns nu tillgänglig i pdf-format på bolagets hemsida, http://www.chromogenics.com. Årsredovisningen kan även beställas hos bolaget och distribueras per post till de aktieägare som så begär.

För ytterligare information:
Lars Ericsson, CFO & kommunikationschef
Tel: +46 (0) 18 430 04 30

ChromoGenics är ett miljöteknikbolag med fokus på utveckling och kommersialisering av dynamiska glas och solskyddslösningar för byggnader. ChromoGenics erbjuder ett komplett koncept av laminerat dynamiskt och statiskt glas för kontroll av värme- och ljusinsläpp samt energieffektivt fasadglas – ConverLight® Dynamic, ConverLight® Static och ConverLight® Energy. Bolaget har levererat glasteknologi till många av Sveriges större fastighetsbolag. ChromoGenics aktie listades på Nasdaq First North Growth Market 2017.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Growth Market med Erik Penser Bank som Certified Adviser e-post: certifiedadviser@penser.se, telefon: 08-463 83 00.