Cinnober utreder förutsättningarna för att genomföra en riktad nyemission om ca 100 MSEK

EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, KANADA, HONGKONG, JAPAN, NYA ZEELAND, SYDAFRIKA ELLER AUSTRALIEN ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA REGISTRERINGS- ELLER ANDRA ÅTGÄRDER UTÖVER DEM SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

Cinnober Financial Technology Aktiebolag (publ) (”Cinnober”) har uppdragit åt Skandinaviska Enskilda Banken AB att utreda förutsättningarna för att genomföra en riktad nyemission av aktier om totalt ca 100 MSEK, under förutsättning av bolagsstämmans godkännande.

Bolaget avser att använda likviden från den riktade emissionen till att finansiera vidareutvecklingen av ett helägt dotterbolag, i vilket Cinnobers verksamhet avseende försäljning av teknologi och tjänster för realtidsclearing till banker kommer att bedrivas.

Veronica Augustsson
vd
Cinnober Financial Technology Aktiebolag (publ)
Tel. 08 503 047 00
veronica.augustsson@cinnober.com

Om Cinnober Financial Technology Aktiebolag (publ)
Cinnober utvecklar affärskritiska systemlösningar för börshandel, riskhantering och andra finansiella tjänster. Målgruppen består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus. Bolagets leveranser baseras främst på den egenutvecklade plattformen TRADExpress och möter extrema krav gällande transaktionsvolymer, snabbhet och flexibilitet. Produktportföljen täcker alla väsentliga behov inom den så kallade finansiella transaktionskedjan: prisbildning, ordermatchning, marknadsdata, indexberäkningar, clearing, riskhantering och marknadsövervakning. Bland Cinnobers kunder finns aktörer som Australian Securities Exchange, BM&FBOVESPA, Dubai Gold & Commodities Exchange, Euronext, Japan Exchange Group, Johannesburg Stock Exchange, London Metal Exchange, LME Clear och Stock Exchange of Thailand. Utöver den ledande positionen inom börsteknologi finns hos bolaget en långsiktig ambition att vidga erbjudandet mot en större målgrupp, genom att även anpassa teknologin för banker och mäklarhus. Cinnober är listat på First North i Stockholm, med Avanza som Certified Advisor. För ytterligare information om Cinnober och bolagets verksamhet, se www.cinnober.com

VIKTIG INFORMATION

Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, konvertibler eller andra värdepapper i Cinnober. Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Kanada, Hongkong, Japan, Nya Zeeland, Sydafrika eller Australien eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.