Beslut vid extra bolagsstämma i Cint Group AB (publ)

Vid den extra bolagsstämman i Cint Group AB (publ) (”Bolaget”) den 1 februari 2022 beslöts att välja två nya styrelseledamöter, välja ny styrelseordförande och fastställa ersättning till de nya styrelseledamöterna.

Val av nya styrelseledamöter

Stämman beslöt, i enlighet med valberedningens förslag, att välja Patrick Comer och Carl Sparks som nya styrelseledamöter i Bolaget för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Styrelsen består således av Patrick Comer, Cecilia Qvist, Carl Sparks, Niklas Savander, Daniel Berglund, Rickard Torell, Kaveh Rostampor, Antonia Brandberg Björk och Anna Belfrage som ordinarie ledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Val av styrelseordförande

Stämman beslöt, i enlighet med valberedningens förslag, att välja Patrick Comer till styrelseordförande, som därmed ersätter Niklas Savander. Niklas Savander fortsätter att vara del av styrelsen som styrelseledamot.

Fastställande av ersättning till de nya styrelseledamöterna

Stämman beslöt, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsearvode till Patrick Comer ska utgå med 75 000 EUR på årsbasis samt att styrelsearvode till Carl Sparks och Niklas Savander ska utgå med 25 000 EUR på årsbasis, beräknat pro rata för återstoden av perioden fram till nästa årsstämma. Stämman beslöt även, i enlighet med valberedningens förslag, att om Patrick Comer eller Carl Sparks utses av styrelsen som ledamöter i Bolagets utskott ska ersättning för utskottsarbetet utgå i enlighet med det nuvarande arvodet beslutad av årsstämman 2021, såsom tillämpligt, beräknat pro rata för återstoden av perioden fram till nästa årsstämma från tidpunkten då ledamoten väljs in i utskottet.

Patrik Linzenbold, Head of IR
Tel: +46 708 252 630