Förändringar i Cints koncernledning

Report this content

Efter förvärvet av Lucid Holdings, LLC, annonserat av Cint i oktober 2021 och slutfört i december 2021, har Cint genomfört förändringar i koncernledningen. Den tekniska och branschspecifika erfarenheten i den nya ledningsgruppen kommer att bidra till att accelerera integrationen av Cint och Lucid.

Nya koncernledningen:

• Tom Buehlmann, Chief Executive Officer
  • Joakim Andersson, Chief Financial Officer
  • Jake Wolff, Chief Revenue Officer
  • Andy Ellis, Chief Operations Officer
  • Rick Pittenger, Chief Technology Officer
  • Marie-Louise Howett, Chief Human Resources Officer
  • Felicia Winberg, General Counsel

Tom Buehlmann, CEO kommenterar: “Digitalisering och teknikutveckling driver allt fler bolag att anamma nya sätt för insamlingav konsumentinsikter och annan information. Den nya koncernledningen kommer att öka Cints möjligheter att uppnå Cints och Lucids gemensamma vision och ta fram tekniska lösningar som gör det enklare, snabbare och mer kostnadseffektivt att erhålla konsumentinsikter. Jag vill tacka alla i Cint och Lucid som har bidragit till vår starka utveckling. Under de senaste åren har ni lagt en stabil grund för tillväxten under nästa fas”.

För mer information, vänligen kontakta:
Joakim Andersson, CFO
Tel: +46 760 448 330
joakim.andersson@cint.com

Patrik Linzenbold, Head of IR
Tel: +46 708 252 630
E-post:
patrik.linzenbold@cint.com

Om Cint

Cint är en ledande global mjukvaruaktör inom digital insamling av insikter. Cints mjukvara automatiserar insamlingsprocessen så att företag kan få tillgång till insikter snabbare och i stor skala. Cint har världens största plattform för digitala marknadsundersökningar, bestående av mer än 145 miljoner anslutna individer i mer än 130 länder. Fler än 3 000 företagskunder - inklusive SurveyMonkey, Zappi, Kantar och GfK – använder Cint för att accelerera insamlingen av konsumentinsikter och den egna tillväxten. Cint Group AB (publ), noterad på Nasdaq Stockholm, har ett snabbt växande team på 14 globala kontor, inklusive Stockholm, London, New York, Singapore, Tokyo och Sydney. www.cint.com.

Om Lucid (del av Cint Group)
Lucid driver en teknikplattform som erbjuder programmatisk åtkomst till förstapartsdata från respondenter. Med respondenter i över 100 länder kan alla, oavsett industri, nå ut till målgrupper online och få svar på marknadsundersökningar. Svaren ger bolagen insikt om konsumenters åsikter och drivkrafter samt beteenden i olika målgrupper. Dessa insikter kan användas bland annat för att utveckla strategier, mäta effekten av digitala annonser och reklam med mera. Lucid grundades 2010 med huvudkontor I New Orleans, och har kontor på flera orter i USA, Europa och Asien.