Sverker Hannervall ny VD för Cisco

Report this content

Sverker Hannervall ny VD för Cisco Sverker Hannervall blir ny VD för Cisco Systems i Sverige och tillträder den 1 mars 2004. Sverker Hannervall kommer från TRIO där han varit VD sedan 2001. Han har en gedigen erfarenhet av både svensk och amerikansk börsnoterad IT- verksamhet, inom försäljning, marknadsföring och ledarskap. Tidigare har Sverker arbetat 10 år för IBM i olika ledande roller som bla chef för den nordiska mjukvarudivisionen, vVD för Responsor AB, VD för CODA Nordic AB och VD för Sigma Applications AB. Sverker har även som fristående management konsult arbetat med företagsförvärv. Under tiden 1999 till 2000 arbetade han som Executive Vice President för Marketing hos Telelogic AB. - Vi är mycket glada över att Sverker Hannervall blir vår nya Sverigechef. Han har erfarenhet från IP- och telekomindustrin och kunskap som behövs för att leda oss i konvergensen mellan tele och data. Sverker med sin gedigna bakgrund och nu närmast från TRIO inom telefoniapplikationsområdet kommer att betyda mycket för våra kunder och partners, säger Andy Lockhart, VP EMEA North. - Cisco är nätverksindustrins globala ledare. De har satsat oerhört mycket på forskning och utveckling de senaste åren. Som VD vill jag dra nytta av min erfarenhet av att ta nya teknologier till marknaden, säger Sverker Hannervall. Sverker kommer från Stockholm och slutförde sin civilingenjörsexamen på KTH 1984, han är gift och har två barn. Om Cisco Systems Cisco Systems är världsledande på nät- och Internetlösningar. Cisco Systems hård- och mjukvarubaserade produkter och tjänster används för att skapa Internetlösningar för kommunikation med data, tal och video mellan personer, företag och länder oavsett skillnader i tid och plats. Cisco grundades 1984 och har sedan dess vuxit till att bli ett av världens högst värderade och snabbast växande företag. Cisco har 35 500 anställda och omsatte 18,9 miljarder dollar under räkenskapsåret 2003. För mer information www.cisco.se Thomas Kylander Informationsansvarig, Cisco Systems Sweden AB Tel: 070-671 81 43 Email: tkylande@cisco.com Sven Ljungberg PR-konsult, Hill & Knowlton Tel: 070-836 53 10 Email: sven.ljungberg@hillandknowlton.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT00370/wkr0002.pdf