Cisco gör ditt hemmanätverk enklare

Med Cisco Linksys nyhet behöver du inte förstå skillnaden mellan routrar och gateways, den fungerar som både och. Den nya X1000 från Linksys kan anslutas direkt till ADSL-utgången i väggen eller till din kabel- eller fiberanslutning.

Den nya X1000 från Linksys fungerar både som router och gateway. Det gör att nätverksutrustningen blir både diskret och enklare att ansluta eftersom X1000 kan anslutas direkt till ADSL-anslutningen via telefonjacket i väggen eller till nätverkets kabel- eller fibermodem.

Linksys X1000s design matchar Linksys EA-routerserie och den matta svarta designen gör att den passar i de flesta hem. X1000 är en smart lösning för användare som vill ha en smidig installation av sin nätverksförbindelse som fungerar med både Mac- och PCdatorer. Med ett pris på 649 kronor passar nya Linksys X1000 den pris- och designmedvetna konsumenten, oavsett bredbandsanslutning.

– Förr var trådlösa nätverk främst för teknikentusiaster, men nu finns de i mångas vardagsrum. Nätverket ska fungera utan något krångel, och det är precis vad Linksys X-Serie gör, säger Jesper Dauw, Nordic Regional Manager, Cisco Consumer Group.

Enkelt för dig och dina gäster

Produkterna i Linksys X-serie kan styras via Cisco Connect Express som är en gratis app för smartphones och surfplattor. Med appen styr man enkelt sitt nätverk i bostaden. Anslut en Smart-TV till ditt nätverk med ett knapptryck, eller gör gästnätverket tillgängligt för besökare. Du behöver bara skicka ett lösenord via sms eller mejl med lösenordet. Allt detta kan du göra från din mobila enhet. Cisco Connect Express-appen är gratis och laddas enkelt hem från Apple App Store eller Google Play Store.

Viktiga funktioner

• Snygg design
  • Kan anslutas till din ADSL-anslutning direkt i vägggen eller ditt kabel- eller fibermodem
  • Enkel trestegs-installation med Cisco Connect
  • Gästnätverk och föräldrakontroll
  • Gratis Cisco Connect Express mobil-app för Android och iOS
  • Kompatibel med 802.11a/b/g/n-enheter
  • Trådlöst nätverk med en kapacitet på upp till 300Mbps
  • IPv6 och TR-069-support

Pris och tillgänglighet

Linksys nya trådlösa router med ADSL2 + Modem (X1000) finns tillgänglig hos ledande återförsäljare. Rekommenderat pris är 649 kronor.

För bilder i hög upplösning:

Cisco (NASDAQ:CSCO) är världsledande på nät- och internetlösningar som förändrar sättet människor möts, kommunicerar och samarbetar. Ciscos vision är att ge konsumenterna ett uppkopplat liv som är mer personligt, socialt och visuellt. För mer information om Cisco och våra produkter vänligen gå in på www.linksys.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jesper Dauw, Nordisk Nordic manager Cisco Home Networking

För produkter för test, vänligen kontakta:

Anna Starkenberg, Geelmuyden.Kiese

E-post: ans@geelmuyden-kiese.se