Årsstämma i Cision AB (publ)

Aktieägarna i Cision AB (publ), org. nr. 556027-9514, kallas härmed till årsstämma tisdagen den 9 april 2013, klockan 16.00, i Garnisonen Konferens, Karlavägen 100, Stockholm.

I enlighet med NASDAQ OMX Stockholm Regelverk för emittenter offentliggör Cision AB (publ), org. nr. 556027-9514, genom detta pressmeddelande kallelsen till årsstämma tisdagen den 9 april 2013.

Kallelsen publiceras på bolagets webbplats fredagen den 8 mars 2013. Kallelsen publiceras i Post- och Inrikes Tidningar och information om att kallelse skett annonseras i Svenska Dagbladet tisdagen den 12 mars 2013.

Deltagande
Aktieägare i Cision AB (
"Bolaget") som önskar delta i årsstämman skall

dels    vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 3 april 2013, och

dels    anmäla sig till Bolaget senast klockan 16.00 onsdagen den 3 april 2013:
per post till Cision AB, Att: Angela Elliot, Box 24194, 104 51 Stockholm,
per e-post till angela.elliot@cision.com,
per telefon: 08-507 410 00, eller
per fax: 08-507 410 25.

Vid anmälan bör uppges aktieägares (och, i förekommande fall, ombuds) namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid, antal aktier som företräds samt eventuella biträden (dock högst två) som skall delta. Fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar bör, för att underlätta inpasseringen vid årsstämman, vara Bolaget tillhanda senast fredagen den 5 april 2013. Observera att eventuell fullmakt skall tillhandahållas Bolaget i original. Fullmaktsformulär sänds kostnadsfritt till de aktieägare som så begär och uppger sin postadress, och finns tillgängligt för nedladdning på Bolagets hemsida http://corporate.cision.com/sv/Bolagsstyrning/Arsstamma/Arsstamma-2013/.

Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste, för att äga rätt att delta i årsstämman, begära att tillfälligt vara införd i aktieboken hos Euroclear Sweden AB i eget namn. Sådan inregistrering, så kallad rösträttsregistrering, måste vara verkställd senast onsdagen den 3 april 2013, vilket innebär att aktieägare i god tid före detta datum måste underrätta förvaltaren härom.

Förslag till dagordning

1. Årsstämmans öppnande.
  2. Val av ordförande vid årsstämman.
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
  4. Godkännande av dagordning.
  5. Val av en eller två justeringsmän.
  6. Prövning av om årsstämman blivit behörigen sammankallad.
  7. Verkställande direktörens anförande.
  8. Redogörelse för arbetet i valberedningen respektive styrelsens arbete och arbetet i ersättnings- och revisionskommittéerna.
  9. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse för räkenskapsåret 2012.
  10. Beslut om fastställelse av resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning.
  11. Beslut om dispositioner beträffande Bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen.
  12. Beslut om ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och den verkställande direktören.
  13. Bestämmande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter som skall väljas av årsstämman.
  14. Fastställande av arvode åt styrelse och revisor samt ersättning för kommittéarbete.
  15. Val av styrelseledamöter, styrelsens ordförande och eventuella styrelsesuppleanter.
  16. Val av revisor.
  17. Framläggande av styrelsens förslag till riktlinjer för bestämmande av lön och annan ersättning till den verkställande direktören och andra ledande befattningshavare i Bolaget samt till aktierelaterat långsiktigt incitamentsprogram.
    A.   Beslut om riktlinjer för bestämmande av lön och annan ersättning till den verkställande direktören och andra ledande befattningshavare i Bolaget.
    B.   Beslut om aktierelaterat långsiktigt incitamentsprogram.
  18. Beslut om regler för valberedning.
  19. Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om förvärv av egna aktier.
  20. Årsstämmans avslutande.

Förslag till beslut

Styrelsens förslag till beslut om dispositioner beträffande Bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen (ärende 11)
Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar om en utdelning om 2 kronor per aktie, motsvarande totalt 29 819 166 kronor, och att återstående till förfogande stående vinstmedel i Bolaget om 595 313 587 kronor överförs i ny räkning. Som avstämningsdag för rätt till utdelning föreslås den 12 april 2013. Beslutar årsstämman i enlighet med förslaget, beräknas utdelningen sändas ut genom Euroclear Sweden ABs försorg till aktieägarna den 17 april 2013.

Valberedningens förslag till beslut avseende stämmoordförande, antalet styrelseledamöter, styrelsearvode, revisionsarvode, val av styrelsens ordförande och övriga styrelseledamöter samt val av revisor (ärende 2 och 13-16)
Bolagets valberedning, som består av ordförande Göran Espelund (företrädande Lannebo Fonder), Bengt A. Dahl (företrädande Fairford Holdings Finance AB), Roger Hagborg (företrädande Cyril Acquisition AB), Mark H. Shay (företrädande Accendo Capital SICAV-SIF) och Anders Böös (styrelsens ordförande i Bolaget), föreslår följande avseende ärende 2 och 13-16:

-         Valberedningen föreslår att Anders Böös, tillika styrelsens ordförande, utses till ordförande vid årsstämman (ärende 2).

-         Valberedningen föreslår att antalet ordinarie styrelseledamöter skall vara sju samt att inga suppleanter skall utses (ärende 13).

-         Valberedningen föreslår att styrelsearvode oförändrat skall utgå med 2 000 000 kronor att fördelas i enlighet med följande: 750 000 kronor per år till ordföranden och 250 000 kronor per år till vardera ledamot som inte är anställd i Bolaget. Valberedningen föreslår vidare att ersättning till ledamöter i revisionskommittén skall utgå med oförändrat totalt 300 000 kronor per år, varav 200 000 kronor till ordföranden i revisionskommittén, samt att ersättning till ledamöter i ersättningskommittén skall utgå med oförändrat totalt 150 000 kronor per år, varav 100 000 kronor till ordföranden i ersättnings­kommittén (ärende 14).

-         Valberedningen föreslår att arvode till revisorn under mandatperioden skall utgå löpande enligt av Bolaget godkänd räkning (ärende 14).

-         Valberedningen föreslår omval av Hans-Erik Andersson, Alf Blomqvist, Scott Raskin och Rikard Steiber samt nyval av Catharina Stackelberg-Hammarén, Thomas Tarnowski och Peter Granat som styrelse­ledamöter. Hans-Erik Andersson föreslås väljas till styrelsens ordförande. Anders Böös och Gunilla von Platen har meddelat valberedningen att de undanber sig omval som styrelseledamöter. Hans Gieskes avgick som styrelseledamot den 22 februari 2013. Fairford Holdings Finance AB har, på principiella grunder, anmält en avvikande mening gällande beslutet att föreslå Thomas Tarnowski som ledamot i styrelsen (ärende 15).

-         Valberedningen föreslår nyval av det registrerade revisionsbolaget KPMG AB som revisor för tiden intill slutet av årsstämman 2014. KPMG AB har meddelat att huvudansvarig revisor i sådant fall blir den auktoriserade revisorn Helene Willberg (ärende 16).

A. Beslut om riktlinjer för bestämmande av lön och annan ersättning till den verkställande direktören och andra ledande befattningshavare i Bolaget
Styrelsens förslag till riktlinjer för bestämmande av lön och annan ersättning för den verkställande direktören och andra ledande befattningshavare i Bolaget är utformat för att säkerställa att koncernen kan erbjuda ett belöningssystem som är konkurrenskraftigt, affärsdrivet, prestationsorienterat och som uppfyller en hög standard vad gäller etik och moral.

Riktlinjer för lön och annan ersättning till den verkställande direktören och andra ledande befattningshavare i Bolaget
Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar att fastställa styrelsens förslag till riktlinjer för lön och annan ersättning till den verkställande direktören och andra ledande befattningshavare i Bolaget. De föreslagna riktlinjerna är i huvudsak överensstämmande med de som tillämpats under tidigare år och baseras på redan ingångna avtal mellan Bolaget och respektive befattningshavare. Riktlinjerna skall omfatta den verkställande direktören, ledande befattningshavare som rapporterar till denna samt ett antal andra seniora befattningshavare inom koncernen. Kompensationen till ledande befattningshavare skall bestå av fast lön, rörlig ersättning, pension, övriga förmåner samt i förekommande fall långsiktigt incitamentsprogram.

Fast lön
Bolaget skall erbjuda marknadsmässiga villkor för att attrahera, utveckla och bibehålla ledande befattningshavare. Den fasta lönen sätts utifrån vad den lokala marknaden betalar för motsvarande roll, kvalifikationer och prestationer och är således marknadsmässig. Den fasta lönen omprövas varje år.

Kortsiktigt incitamentsprogram (STI)
Rörlig kontant ersättning utbetalas i form av en årlig prestationsbaserad bonus. Målbonus för ledande befattningshavare och andra seniora befattningshavare i Bolaget varierar beroende på befattning. Målbonus för verkställande direktör är 50 procent av fast årslön och maximal bonus är 100 procent av fast årslön när prestationerna överträffar målen. För ledande befattningshavare i koncernledningen är målbonus 50 procent av fast årslön och maximal bonus 100 procent av fast årslön och för andra seniora befatt­ningshavare är målbonus 20-35 procent av fast årslön och maximal bonus 40-70 procent av fast årslön. Tilldelning av kontant bonus baseras, för verkställande direktören och de ledande befattningshavarna, på Bolagets uppnådda operativa rörelseresultat (EBIT) och organisk tillväxt av intäkter på koncernnivå under räkenskapsåret 2013 i relation till budget. För andra seniora befattningshavare baseras bonusen på det uppnådda operativa rörelseresultatet (EBIT) och organisk tillväxt av intäkter under räkenskapsåret 2013 i relation till budget, beräknat på koncern-, divisions- eller landsnivå beroende på befattning. För varje deltagare och beroende på befattning tilldelas bonus genom en viktning mellan de två komponenterna (EBIT och organisk tillväxt av intäkter). För tilldelning av bonus måste åtminstone 90 procent av målet enligt budget för en av komponenterna uppnås. Maximal bonus tilldelas vid uppnående av 120 procent av såväl målet för EBIT som målet för organisk tillväxt av intäkter enligt budget. Den kontanta bonus som intjänas under 2013 enligt detta program kan, med nuvarande sammansättning av Bolagets ledande befatt­ningshavare, uppgå till maximalt cirka 70 procent av den totala fasta årslönen för verkställande direktör och de ledande och seniora befattningshavare som deltar i STI.

Långsiktigt incitamentsprogram (LTI)
Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om införande av ett aktierelaterat långsiktigt incitaments­program, i enlighet med styrelsens förslag till beslut under punkt 17B nedan. Sedan tidigare har Bolaget ett pågående aktie- och aktiekursrelaterat incitamentsprogram, beslutat av bolagsstämman 2011. Det av styrelsen i punkt 17B nedan föreslagna LTI 2013 motsvarar i allt väsentligt det aktierelaterade långsiktiga incitamentsprogram som godkändes av årsstämman 2011 (LTI 2011).

Pension
Grundprincipen vad gäller pensionslösningar skall vara att villkoren är marknadsmässiga i förhållande till situationen i det land där den ledande befattningshavaren stadigvarande är bosatt. Pensionsåldern för ledande befattningshavare varierar beroende på lokal praxis. För verkställande direktören skall Bolaget årligen avsätta ett belopp motsvarande 20 procent av verkställande direktörens pensionsmedförande årslön till pensions- och försäkringslösningar. Samtliga övriga ledande befattningshavare följer lokal praxis vad gäller pensionsavtal eller motsvarande. Andra pensionsavsättningar görs i enlighet med lokal praxis och efter godkännande av HR och den verkställande direktören.

Övriga förmåner
Verkställande direktören och övriga ledande befattningshavare i Bolaget har möjlighet till för denna nivå sedvanliga förmåner, såsom företagshälsovård, sjukvårdsförsäkring och tjänstebil eller tjänstebilstillägg. Förmåner varierar mellan länderna och utgår från praxis på de lokala marknaderna.

Avgångsvederlag och uppsägningstid
Verkställande direktörens anställningsavtal löper tills vidare med en ömsesidig uppsägningstid om sex månader. Verkställande direktören har rätt till ett avgångsvederlag motsvarande en årlig fast lön för den verkställande direktören. För övriga ledande befattningshavare varierar uppsägningstiden från tre till sex månader. Från Bolagets sida är uppsägningstiden sex månader. Övriga ledande befattningshavare har vid uppsägning från Bolagets sida rätt till ett avgångsvederlag motsvarande sex till tolv månadslöner. Därtill kan, om styrelsen finner det påkallat för att säkerställa Bolagets behov av kontinuitet i ledningsgruppen i samband med väsentliga förändringar i Bolagets struktur eller ägarförhållanden, införas kompletterande arrangemang för ledande befattningshavare avseende uppsägningstid, avgångsvederlag och ekonomiskt incitament att kvarstanna i Bolagets tjänst.

Beredning och beslut
Såvitt avser verkställande direktören föreslår ersättningskommittén, efter diskussion mellan styrelsens ordförande och verkställande direktören, lön, kriterier för rörlig ersättning och andra anställningsvillkor, vilka sedan fastställs av styrelsen. För övriga ledande befattningshavare föreslår verkställande direktören villkor, vilka sedan fastställs av ersättningskommittén och rapporteras till styrelsen.

Styrelsen skall ha rätt att frångå dessa riktlinjer om det i enskilt fall finns rationella affärsmotiv och starka skäl för ett sådant beslut.

B. Beslut om aktierelaterat långsiktigt incitamentsprogram (LTI)
Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om antagande av ett långsiktigt, aktierelaterat incitamentsprogram ("LTI 2013"). Programmets syfte är att motivera ledande befattningshavare och nyckelpersoner att verka för att nå Bolagets långsiktiga mål samt skapa aktieägarvärde.

Sedan tidigare har Bolaget ett pågående incitamentsprogram, antaget av årsstämman 2011. Närmare information om detta finns tillgänglig på Bolagets hemsida, http://corporate.cision.com/sv/Bolagsstyrning/.

1. Införande av LTI 2013
Styrelsen föreslår att LTI 2013 utformas enligt i huvudsak följande riktlinjer. Högst 18 ledande befattningshavare och nyckelpersoner kommer att omfattas av LTI 2013. För dessa personer kommer ett belopp motsvarande högst 50 procent av eventuell intjänad bonus under STI-programmet (utöver den kontantbonus som utbetalas under STI) kunna utbetalas i form av aktier i Bolaget ("Prestationsaktier"). Det högsta antalet Prestationsaktier som på detta sätt skall kunna utbetalas till deltagarna i LTI 2013 är dock begränsat till ett antal motsvarande högst en procent av samtliga aktier i Bolaget, justerat för fondemission, split, företrädesemission och liknande åtgärder ("Gränsantalet"). Skulle totalt bonusgrundande belopp (vid förvärv enligt handelskursen beräknad enligt nedan) motsvara ett antal Prestationsaktier överstigande Gränsantalet, kommer det antal Prestationsaktier som varje deltagare i
LTI 2013 är berättigad till reduceras med dennes proportionella andel (pro rata) av det överskjutande antalet aktier.

Förutsatt att tillämpliga prestationskriterier uppfylls kommer bonusen under LTI 2013 att fastställas i början av 2014, under förutsättning att deltagaren fortfarande är anställd av Bolaget (eller av bolag inom Bolagets koncern) per dagen för fastställandet, och per detta datum ej heller lämnat eller erhållit meddelande om uppsägning av sin anställning. Prestationsaktier enligt LTI 2013 kommer att betalas ut efter årsstämman 2016. Antalet Prestationsaktier som varje deltagare har rätt till skall fastställas med beaktande av förhållandet mellan den tillgängliga bonusen och den volymvägda genomsnittliga handelskursen för Bolagets aktie under den mätperiod om två veckor som följer omedelbart efter dagen för Bolagets årsstämma den 9 april 2013 ("Snittkursen"). Utbetalning är dock villkorad av att deltagaren fortfarande är anställd vid dagen för utbetalning (utom i fall då deltagaren blivit uppsagd av arbetsgivaren av andra skäl än sådana som hänför sig till deltagaren personligen eller har lämnat sin befattning p.g.a. pension vid sedvanlig pensionsålder, då deltagaren skall ha fortsatt rätt att erhålla eventuella fastställda Prestations­aktier om styrelsen från fall till fall inte beslutar annorledes, eller vid dödsfall eller långvarig sjukdom, då deltagaren – eller, i förekommande fall, dennes dödsbo – skall ha fortsatt rätt att erhålla eventuella fastställda Prestationsaktier).

Kostnaden för LTI 2013 (i form av redovisningsmässiga lönekostnader, sociala avgifter och övriga nödvändiga kostnader för att kunna leverera Prestationsaktier till deltagarna) kan, med utgångspunkt i föreslaget antal deltagare, uppskattas till 5,7 miljoner kronor vid oförändrad handelskurs för Bolagets aktie och 6,1 miljoner kronor vid en fördubblad handelskurs för Bolagets aktie, allt per dagen för överlåtelse av Prestationsaktierna, jämfört med aktuell handelskurs för Bolagets aktie per den sista handelsdagen före dagen för offentliggörande av kallelsen till årsstämman. Dessa kostnadsuppskattningar är baserade på att återköp av aktier kan ske i syfte att leverera Prestationsaktier i enlighet med punkt 2 nedan.

Deltagare i LTI 2013 är endast berättigad till utbetalning av helt antal aktier. Eventuell del av det bonus­grundande beloppet som inte utdelats i form av Prestationsaktier kommer ej berättiga deltagaren till någon annan form av ersättning.

Före utbetalningen kommer deltagare inte tillerkännas några rättigheter (t.ex. rösträtt eller rätt till utdelning) knutna till Prestationsaktierna.

Styrelsen skall kunna besluta om reducering av utbetalningen av Prestationsaktier om styrelsen bedömer att överlåtelse enligt ovanstående villkor – med beaktande av Bolagets resultat och finansiella ställning, koncernens utveckling i övrigt samt förhållandena på aktiemarknaden – skulle vara uppenbart orimlig.

Styrelsen skall ansvara för den närmare utformningen och hanteringen av LTI 2013 inom ramen för de i detta förslag angivna huvudsakliga riktlinjerna, samt även ha rätt att göra de smärre justeringar som kan komma att påkallas till följd av legala eller administrativa förhållanden.

2. Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om förvärv av egna aktier över börs
För att möjliggöra leverans av Prestationsaktier enligt LTI 2013 samt likvidmässigt säkra utbetalning av därtill relaterade framtida sociala avgifter, föreslår styrelsen att årsstämman bemyndigar styrelsen att fatta beslut, vid ett eller flera tillfällen (dock före årsstämman 2014), om förvärv av egna aktier. Sådana förvärv skall göras på NASDAQ OMX Stockholm till ett pris inom det vid var tid registrerade kursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs. Högst summan av (i) Gränsantalet och (ii) ytterligare ett antal aktier motsvarande 10,5 procent av Gränsantalet får förvärvas på detta sätt.

3. Överlåtelse av egna aktier till deltagare i LTI 2013
För att kunna leverera Prestationsaktier i enlighet med LTI 2013 föreslår styrelsen att årsstämman beslutar om överlåtelse av egna aktier. Det högsta antalet aktier som skall kunna överlåtas motsvarar det antal som styrelsen enligt punkt 2(i) ovan skall ha rätt att förvärva. Överlåtelse får ske senast den 30 juni 2016. Rätt att förvärva aktier skall tillkomma deltagarna i LTI 2013, med en rätt att förvärva det antal aktier som framgår av villkoren för LTI 2013. Överlåtelse skall ske, utan vederlag, så snart som praktiskt möjligt efter den tidpunkt då deltagarna erhållit rätten att förvärva Prestationsaktier enligt LTI 2013.

Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt vid överlåtelse av egna aktier är att ge Bolaget möjlighet att överlåta Prestationsaktier till de personer som deltar i LTI 2013.

Beslut och majoritetskrav
Förslagen enligt punkterna 1 till 3 ovan skall antas som ett enda beslut med iakttagande av majoritets­reglerna i 16 kap. aktiebolagslagen, innebärande att aktieägare med minst nio tiondelar (9/10) av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna måste rösta för förslaget för att beslutet skall vara giltigt.

Valberedningens förslag avseende regler för valberedning (ärende 18)
Bolagets valberedning föreslår att årsstämman beslutar att följande regler skall tillämpas för valberedningen inför årsstämman 2014. Valberedningen skall bestå av fyra ledamöter som representerar aktieägarna i Bolaget jämte styrelsens ordförande, således sammanlagt fem ledamöter. Styrelsens ordförande skall kontakta de fyra största aktieägarna i Bolaget per den 31 augusti 2013 och be dem att utse var sin ledamot till valberedningen. Om någon aktieägare väljer att avstå från denna rätt att utse en ledamot, övergår rätten till den aktieägare som näst efter de tillfrågade aktieägarna har det största aktieinnehavet i Bolaget. Ordförande i valberedningen skall, om inte ledamöterna enas om annat, vara den ledamot som repre­senterar den största aktieägaren. Namnen på valberedningens ledamöter liksom de aktieägare som dessa företräder skall offentliggöras och publiceras på Bolagets hemsida så snart valberedningen utsetts, dock senast sex månader före årsstämman 2014. Valberedningen skall lämna förslag till stämmoordförande, styrelsens ordförande och övriga ledamöter i Bolagets styrelse, styrelsearvode och annan ersättning för styrelseuppdrag till var och en av styrelseledamöterna samt eventuell ersättning för kommittéarbete, revisor, arvode till revisor samt regler för valberedning. Inget arvode föreslås utgå till valberedningens ledamöter. Ledamöterna erhåller dock ersättning för sedvanliga utlägg i samband med deras arbete, förutsatt att dessa utlägg av Bolaget bedöms som skäliga.

Styrelsens förslag avseende bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om förvärv av egna aktier (ärende 19)
Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om att bemyndiga styrelsen att för tiden intill årsstämman 2014, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om att Bolaget skall förvärva egna aktier. Bemyndigandet syftar till att bereda styrelsen ökat handlingsutrymme för att anpassa Bolagets kapitalstruktur och därigenom bidra till ökat aktieägarvärde. Förvärv av egna aktier får uppgå till maximalt så många aktier att Bolagets innehav av egna aktier efter förvärvet utgör högst en tiondel av samtliga aktier i Bolaget. Förvärv av egna aktier skall ske på NASDAQ OMX Stockholm och endast till ett pris inom det vid var tid gällande kursintervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs på NASDAQ OMX Stockholm.

Majoritetskrav
För giltigt beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om förvärv av egna aktier krävs att beslutet biträds av aktieägare med minst två tredjedelar (2/3) av såväl de avgivna rösterna som de aktier som är företrädda vid årsstämman.

Aktieägares frågerätt vid årsstämman
Aktieägare i Bolaget har vid årsstämman, om styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget, rätt till upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen eller på Bolagets eller dotterbolags ekonomiska situation (d.v.s. den frågerätt som följer av 7 kap. 32 § aktiebolagslagen).

Antal aktier och röster i Bolaget
I Bolaget finns totalt 14 909 583 aktier, med en röst vardera, således totalt 14 909 583 röster. Bolagets innehav av egna aktier, som inte kan företrädas vid årsstämman, uppgår, vid tidpunkt för utfärdande av denna kallelse, till 69 442 aktier.

Ytterligare information
Valberedningens fullständiga förslag till beslut enligt punkterna 2 samt 13-16, respektive styrelsens fullständiga förslag till beslut enligt punkten 17A framgår ovan.

Fullständiga förslag och tillhörande handlingar avseende dispositioner beträffande Bolagets resultat
(punkt 11), aktierelaterat långsiktigt incitamentsprogram (punkt 17B), regler för valberedning (punkt 18), bemyndigande om förvärv av egna aktier (punkt 19), redovisningshandlingar och revisionsberättelse avseende räkenskapsåret 2012 samt revisorns yttrande enligt 8 kap. 54 § aktiebolagslagen avseende tillämpning av riktlinjerna för ersättning till ledande befattningshavare kommer att hållas tillgängliga hos Bolaget från och med tisdagen den 19 mars 2013 och sänds från detta datum även kostnadsfritt per post till de aktieägare som så begär och uppger sin postadress.

Förslaget avseende riktlinjer för bestämmande av lön och annan ersättning till den verkställande direktören och andra ledande befattningshavare samt aktierelaterat långsiktigt incitamentsprogram (punkt 17) kommer även att sändas kostnadsfritt till de aktieägare som anmält sig till årsstämman och som uppgivit sin postadress.

Samtliga handlingar angivna ovan kommer även från och med tisdagen den 19 mars 2013 finnas tillgängliga i elektroniskt format på Bolagets hemsida http://corporate.cision.com/sv/Bolagsstyrning/Arsstamma/Arsstamma-2013/.

Information om samtliga ledamöter som föreslås till Bolagets styrelse samt valberedningens motiverade yttrande beträffande förslag till styrelse finns tillgängliga på Bolagets hemsida från och med dagen för denna kallelse.

Stockholm i mars 2013

Styrelsen i Cision AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Tosh Bruce-Morgan, ekonomidirektör, telefon 08-507 410 11
E-mail: investorrelations@cision.com

Cision AB (publ)
Org.nr: 556027-9514

Informationen är sådan som Cision AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS 2007:528) och/eller lagen om handel med finansiella instrument (SFS 1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 8 mars 2013 klockan 08:30.

Cision är den ledande leverantören av molnbaserad mjukvara, tjänster och verktyg inom PR för marknads- och PR-ansvariga. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå̊ ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder SEK 2012. Mer information finns på www.cision.com.