Bo Strömqvist ny VP Sales & Marketing på Cision

Bo Strömqvist ersätter Karl Hulteberg som nordisk VP Sales & Marketing på Cision. Han kommer senast från TDC Song AB där han var affärsområdeschef. Tjänsten innebär övergripande ansvar för försäljning, marknadsföring, affärsutveckling och kundservice i den nordiska regionen.

Bo har mer än 20 års erfarenhet av IT- och telekomsektorn och har bland annat varit nordisk försäljningschef inom IBM:s programvarudivision. Senast kommer han från en tjänst som affärsområdeschef för företagsmarknaden i Sverige på TDC Song AB.

- Jag är mycket nöjd med att ha rekryterat Bo Strömqvist, säger Yann Blandy, regionchef Cision Northern Europe. Med sin gedigna erfarenhet från IT- och telekombranschen kommer han till stor användning för Cision eftersom vi går mot en alltmer digitaliserad miljö.

- Det är en spännande och intressant utmaning att leda Cisions framtida försäljningsarbete och jag är imponerad av det jag hittills har sett, säger Bo Strömqvist, ny nordisk VP Sales & Marketing på Cision Northern Europe. Jag har stora förhoppningar om att kunna bidra till att utveckla Cisions försäljningsarbete.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Yann Blandy
Regionchef
Cision Northern Europe
Tel: 08 – 507 10 16
E-post: yann.blandy@cision.com

Om Cision:
Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter.

Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 20 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 700 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2006. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal, Nederländerna, Hong Kong och Litauen. www.cision.com