Cision – årets kommunikationspartner till Stockholms Filmfestival

Cision utvecklar sitt samarbete med Stockholms Filmfestival gällande PR och presskommunikation.

Under 20 års tid har Stockholms filmfestival presenterat närmare 3000 filmer från hela världen. Festivalens organisation expanderar varje år och har idag en verksamhet året runt med utomhusvisningar, filmverksamhet för barn och unga och förhandsvisningar för medlemmar.

I år är Cision officiell kommunikationspartner till Stockholms Filmfestival, som infaller 17-28 november, och distribuerar därmed all relaterad information samt tillhandahåller
pressrum för festivalen på nyhetsportalen CisionWire.

- Det behövs rätt verktyg för att nå ut med information kring allt som händer under festivalens tolv dagar. Vi visar inte bara 180 filmer, vi välkomnar också 80 filmskapare till Stockholm. Därför är Cisions erfarenhet väldigt värdefull för oss, säger Hanna Nyström, marknadsansvarig på Stockholms filmfestival.

- För Cision är det en bra möjlighet att stötta ett av de viktigaste kulturella eventen i Sverige. Filmfestivalen syftar till att bredda det svenska filmutbudet med film som är nyskapande och uppmanar till debatt, ett budskap vi mer än gärna hjälper till att sprida via våra kanaler och nätverk. Vi får dessutom möjlighet att bjuda in våra kunder och partners till massor av film i november vilket är något vi sätter högt värde på säger Frida Wickholm, Marknadsansvarig på Cision.

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Wickholm, Kommunikationsansvarig
E-post: frida.wickholm@cision.com

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga. Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributions–tjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nordamerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.5 miljarder 2009.
Detta pressmeddelande finns även på www.cision.com