Cision - finalist i 2011 års CODiE Awards

CHICAGO, januari, 2011 – Cision, global leverantör av PR-tjänster till företag, organisationer och myndigheter tillkännagav tidigare i veckan att deras programvara för PR, CisionPoint, är finalist i 2011 års CODiE Award för "Främsta källa för affärsinformation."

CisionPoint är en integrerad tjänsteplattform som möjliggör för användaren att skapa medielistor, distribuera pressinformation, omvärldsbevaka samt analysera genomslaget i medier, allt ifrån ett enda, användarvänligt verktyg. CisionPoint är snabbt, enkelt och flexibelt vilket innebär att allt ifrån ett enmansföretag till ett globalt företag kan använda verktyget och anpassa efter sina behov.

Nominerade företag i kategorin "Främsta källa för affärsinformation" uppmärksammas för bästa online service som levererar information från företag, organisationer och myndigheter, säger sponsorerna för CODiE Awards samt SIIA (Software and Information Industry Association).

– CisionPoint tillhandahåller nödvändig och omfattande digitalt innehåll som ger yrkesverksamma inom PR och kommunikation möjlighet att planera kampanjer samt att utföra sitt jobb smartare, bättre och snabbare säger Joe Bernardo, koncernchef för Cision Nordamerika.

– CisionPoints mediedatabas innehåller nästan 1 miljon mediekontakter, redaktioner och uppdateras ungefär 18.000 gånger om dagen för att säkerställa att kunden alltid har aktuell information. Denna kraftfulla resurs hjälper användaren att skicka rätt budskap, skapa specifika listor för överlägsen distribution och expandera kampanjen med regional- och internationell räckvidd. Vi är glada över att CODiE Award juryn har fastställt att CisionPoint är en av de bästa resurserna av affärsinformation i världen, tillägger Joe Bernardo.

– Detta är det tjugosjätte året i rad vi har prisat expertis genom CODiE Awards programmet, och det tionde året vi har delat ut utmärkelser i kategorin för "Främsta affärsinnehåll", säger Ken Wasch, VD för SIIA. Konkurrensen är hård eftersom nominerade företag måste få sina produkter att utmärka sig i tävlingen. Innovationer inom kategorin för främsta affärsinnehåll genomsyrar de produkter som valts ut som finalister, och vi är mycket förväntansfulla över att se hur det går i omröstningen i år, fortsätter Ken Wasch.

CisionPoint har redan vunnit en CODiE Award för bästa nyhetsservice online samt varit finalist i kategorier för programvara och innehåll sedan Cision blev berättigad att delta i tävlingen för två år sedan. CisionPoint prisades även för årets produktutveckling av Data Publishers Association (DPA) 2010.

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Wickholm, Kommunikationsansvarig
E-post: frida.wickholm@cision.com

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga. Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributions–tjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nordamerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.5 miljarder 2009.
Detta pressmeddelande finns även på www.cision.com