Cision & Twingly lanserar ny tjänst för att nå ut till bloggare

Bloggen är sedan länge en stor del av mångas vardag, både genom att man följer andras bloggar och genom att skriva i en egen. Att populära bloggare får allt mer påverkan över människors konsumtion och produktval råder det nog ingen tvekan om. Cision och Twingly har tillsammans skapat en ny distributionskanal där företag och organisationer kan nå och exponera sina bloggtävlingar för tusentals bloggare.

Genom PR-verktyget CisionPoint kan nu företag publicera sina bloggtävlingar på Bloggportalen.se som är Sveriges största mötesplats för bloggare och har över 100 000 besökare/månad.

- Vi ser ett behov hos kommunikatörer att kunna kommunicera med bloggare på bloggarnas villkor, säger Alexander Mason, Sälj -och Marknadsdirektör Cision. Tillsammans med våra andra distributionsmöjligheter kompletterar detta Cisions produktportfölj och uppfyller vårt syfte; att underlätta PR-arbetet i våra kunders vardag, säger Alexander Mason.

Kanalen lanseras i samarbete med Twingly som arbetar med att koppla ihop företag med sociala medier och gör det möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter. Företaget grundades 2006 och används av medieföretag, e-handelssajter och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen.

- Twingly vill vara bloggarens bästa vän och genom Bloggportalen hjälpa bloggaren till fler läsare och rikare bloggande. Syftet med denna tjänst är att hjälpa bloggare hitta aktuella bloggtävlingar att delta i, säger Peter Bláha, VD Twingly.

Mer information om den nya kanalen och Bloggportalen hittar du här.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2011. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

- Twingly vill vara bloggarens bästa vän och genom bloggportalen.se hjälpa bloggaren till fler läsare och rikare bloggande, syftet med denna tjänst ska hjälpa bloggare hitta aktuella bloggtävlingar att delta i.
Peter Bláha VD Twingly
Vi ser ett behov hos kommunikatörer att kunna kommunicera med bloggare på bloggarnas villkor. Tillsammans med våra andra distributionsmöjligheter kompletterar detta Cisions produktportfölj och uppfyller vårt syfte; att underlätta PR-arbetet i våra kunders vardag.
Alexander Mason, Sälj-och marknadsdirektör Cision