Cision AB senarelägger bolagets årsstämma till den 27 maj 2014

Styrelsen i Cision AB (publ) har beslutat att flytta bolagets årsstämma från den 9 april till den 27 maj 2014.

Beslutet att senarelägga årsstämman beror på att Blue Canyon Holdings AB har lämnat ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Cision AB. Acceptfristen inleddes den 27 februari 2014 och avslutas den 27 mars 2014.

Kallelse till årsstämman kommer att offentliggöras senast fyra veckor före den 27 maj.

För ytterligare information kontakta:

Peter Granat, koncernchef och verkställande direktör, telefon: 08 507 410 11
e-mail investorrelations@cision.com

Charlotte Hansson, ekonomidirektör, telefon: 08 507 410 11
e-mail: investorrelations@cision.com

Cision AB (publ)
Org.nr: 556027-9514

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 mars 2014 kl 14:00.

Cision är den ledande leverantören av molnbaserad mjukvara, tjänster och verktyg inom PR för marknads- och PR-ansvariga. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå̊ ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 0,9 miljarder SEK 2013. Mer information finns på www.cision.com.