Cision arrangerar Nordens första LinkedIn-seminarium för kommunikatörer

Tisdagen den 4 oktober arrangerar Cision i samarbete med LinkedIn ett seminarium för kommunikatörer. Detta seminarium blir första gången på den nordiska marknaden som LinkedIn presenterar möjligheterna med sitt sociala nätverk för kommunikatörer. Talare är LinkedIns Nordenchef Lars Ingerslev och Cisions sälj- och marknadschef Alexander Mason.

När inbjudan skickades ut till Cisions kunder tidigare i veckan, tog platserna slut redan efter en timme. Seminariet har därför flyttats till en fem gånger större lokal, vilket gör att alla de kunder som anmält sig har fått plats och att det nu även finns runt 50 nya platser.

- Vi är glada över det stora intresset och faktiskt lite överväldigade, även om vi vet att många av våra kunder är nyfikna på möjligheterna med just LinkedIn för sina företag och organisationer, säger Alexander Mason, sälj- och marknadschef på Cision. Många har säkert ett privat konto, men vet inte riktigt hur man som företag kan kommunicera i detta gigantiska sociala nätverk. Man kan också tolka intresset som att det inte är så ofta som man kommer i direktkontakt med något av de stora amerikanska sociala medie-företagen, vilket gör att man vill passa på när chansen ges.

Under seminariet kommer Lars Ingerslev från LinkedIn att berätta mer hur man som kommunikatör kan dra nytta av Linkedin för sin organisation. Alexander Mason från Cision kommer att presentera möjligheterna att sprida sina nyheter på LinkedIn som finns i PR-verktyget CisionPoint.

Seminariet äger rum i Stora hörsalen, Garnisonen på Karlavägen 100 i Stockholm mellan klockan 08.30 och 09.30. Frukost serveras från och med klockan 08.00. Alla är välkomna till anmäla sig till seminariet, men eftersom platserna är begränsade så kommer Cisions kunder att ges företräde.

Seminariet är kostnadsfritt!

Anmäl dig här eller skicka ett mail till: event.se@cision.com

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

Vi är glada över det stora intresset och faktiskt lite överväldigade, även om vi vet att många av våra kunder är nyfikna på möjligheterna med just LinkedIn för sina företag och organisationer.
Alexander Mason, sälj- och marknadschef på Cision