Cision delar ut stipendium till studenter från Berghs

Kommunikationsföretaget Cision har under senaste åren samarbetat med Berghs School of Communication där eleverna som läser strategisk PR- och kommunikation har använt Cisions prisbelönta kommunikationsverktyg CisionPoint i sin undervisning. I år delas för första gången Cisions stipendium ut till den avgångsgrupp som bäst utnyttjar Cisions verktyg för att få synlighet i både traditionella och online medier och inte minst i sociala medier. Vinnarna tillkännages på Berghs slututställning i samband med ett frukostseminarium som anordnas tillsammans med LinkedIn.

I samband med Berghs slututställning 2012- Great minds don´t think Alike delar Cision ut ett stipendium för ”årets bästa pressrealese". Det är en tävling bland Berghs avgångsgrupper som skickat ut en nyhet genom CisionPoint och publicerat på Cisions nyhetsportal CisionWire.

De parametrar som pressmeddelandena bedöms på är spridning, sökmotoroptimering, multimedia och kanalval. Den grupp som lyckas bäst erhåller ett stipendium på 5000 kr.

– Vi är mycket glad över vårt samarbete med Berghs school of communication. Eleverna är otroligt ambitiösa och kreativa. Det har varit jätteroligt att få vara med och föreläsa för dem kring PR. Jag är övertygad om att många av dem kommer gå långt i PR- och kommunikationsbranschen säger Alexander Mason sälj och marknadsdirektör Cision. När Berghs slututställning frågade oss om vi ville vara med som partner kring slututställningen så tvekade vi aldrig säger Alexander Mason.

Vinnarna kommer att tillkänna ges på ett seminarium som Cision, Berghs och LinkedIn håller den 25 maj i samband med avgångsstudenternas slututställning. I år är det första gången som stipendiet delas ut och förhoppningsvis blir det ett återkommande inslag.

Förutom att PR- och kommunikationsstudenterna på Berghs under året har fått lära sig Cisions PR-verktyg CisionPoint så har Cision även hjälpt eleverna med omvärldsbevakning av slututställningens kampanj; 49500 kr- Du kanske förtjänar dem bättre?

Årets tema för Berghs slututställning 24-27 maj är Great Minds Don’t Think Alike. Utställningen handlar om oliktänkande och vikten av att sätta samman personer med olika erfarenheter för att hitta dynamik. Genom att få fler infallsvinklar kan man lättare förstå sina kunder, involvera dem och skapa en förutsättning för stark kommunikation. Studenterna visar 18 examensprojekt med uppdragsgivare som Microsoft, Pride, Monyx och Diners Club.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2011. Mer information finns på www.cision.com.

Snabbfakta

I år delas för första gången Cisions stipendium ut till den avgångsgrupp som bäst utnyttjar Cisions verktyg för att få synlighet i både traditionella som online medier och inte minst i sociala medier.

Citat

Jag är övertygad om att många av dem kommer gå långt inom PR- och kommunikationsbranschen.
Alexander Mason, sälj och marknadsdirektör Cision
Vi är mycket glad över vårt samarbete med Berghs school of communication.
Alexander Mason, sälj och marknadsdirektör Cision