Cision etablerar sig i Asien genom att öppna kontor i Hongkong

Cision öppnar kontor i Hongkong för att stärka sitt erbjudande till stora, internationella kunder samt för att bearbeta den asiatiska marknaden för omvärldsbevakning och reputation management.

Jennifer Kok har utsetts till International Business Director och kommer att starta upp det asiatiska kontoret. Hon kommer att ansvara för att utveckla marknaden för Cisions integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning och reputation management i Asien. Jennifer har tidigare varit Regional Director Sales and Business Development för Xinhua-PR Newswire och har gedigen kunskap om den asiatiska marknaden och kommunikationsbranschen.

– Det internationella kundsegmentet visar stark tillväxt. Närvaro i Asien stärker vårt erbjudande till detta strategiskt viktiga segment. Asien är en stark marknad där många globala företag och organisationer finns och där efterfrågan på våra globala tjänster är stor. Genom att öppna ett kontor i Asien kommer vi att kunna expandera på denna viktiga marknad. Jennifer har erfarenhet av att utveckla verksamheter i Asien och jag är mycket nöjd med att ha knutit henne till Cision, säger Niklas Flyborg, VD och koncernchef på Cision.

– PR-branschen i Asien blir alltmer sofistikerad allteftersom företag växter regionalt och globalt. Kunder efterfrågar tjänster som hjälper dem att förstå och påverka sin mediebild, mäta effekterna av sin kommunikation samt vårda sitt anseende. Detta behov möter Cision på global basis. Cision har starka, integrerade tjänster, internationell räckvidd samt expertis och metoder för att verkligen skapa mätbart värde för globala kunder. Jag ser fram emot att etablera Cision som en strategisk partner till kommunikationsansvariga i Asien, säger Jennifer Kok, International Business Director.

Cision AB (tidigare Observer AB)
www.cision.com