Cision finalist i CODiE Awards 2013

Cisions PR-verktyg, CisionPoint, har nominerats i två digitala kategorier i den prestigefyllda tävlingen CODiE Awards - Best Media and Information Monitoring Solution och Best Business Information Solution.

CODiE Awards, sponsras av Software and Information Industry Association (SIIA). Sedan 2009 har Cision vunnit fyra CODiE Awards, för bland annat Best Online Business Information Solution (2012) och Best marketing / PR- Solution (2011).

Kategorin för Best Media and Information Monitoring Solution utnämner ”den lösning som levererar bäst digitalt innehåll för att fånga och analysera redaktionellt innehåll på nätet, i sociala medier, mobilt, och andra medier".

Best Business Information Solution prisar ”den digitala lösning som bäst hjälper professionella inom försäljning, marknadsföring, strategi, affärsutveckling, forskning och andra avdelningar att utföra sitt dagliga jobb bättre, genom att erbjuda branschnyheter, information och data”.

Under 27 år har SIIA genom CODiE Awards prisat över 1.000 mjukvaru-och informationsföretag för sin spetskompetens. Efter att SIIA:s medlemmar har röstat kommer vinnarna att tillkännages den 31 januari 2013.

"För att kunna berätta sina historier på det mest effektiva sättet måste kommunikatörer identifiera de mest inflytelserika rösterna i traditionella och sociala medier, förstå vad som skrivs och sägs samt engagera sig i samtal på rätt sätt", säger Peter Granat, VD för Cision Nordamerika. "Att CisionPoint blir nominerade i 2013-års CODiE Awards i kategorierna Best Media and Information Monitoring Solution och Best Business Information Solution visar tydligt att vårt verktyg stödjer våra kunder i dessa kritiska uppgifter."

Cisions globala plattform har över 30.000 användare i mer än 20 länder, finns i nio språkversioner och används av mer än 95 procent av de mest framgångsrika PR-byråerna, så väl som företag, organisationer, universitet och många fler.

För mer information, vänligen kontakta:
Annica Sandberg, Marketing Manager, Cision Skandinavien
E-post: annica.sandberg@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2011. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

Peter Granat, VD för Cision Nordamerika