Cision har ingått samarbetsavtal med NTB

Cision har ingått samarbete med Norsk Telegrambyrå AS (NTB) om distribution av pressmeddelanden. Avtalet innebär att Cisions kunder som har distributionsverktyget Connect får möjlighet att nå ut bredare med sin information via NTB.

Distribution via NTB kommer att ingå som ett tillval i kommunikationsverktyget CisionPoint och kommer att vara tillgängligt i alla distributionslösningar som Cision levererar.

- Samarbetet mellan NTB och Cision kommer att vara till glädje både för de som önskar att nå ut med viktig information och för journalister som använder sig av NTB för att hålla sig uppdaterade om nyhetsflödet, säger Helen Vogt, utvecklingsdirektör på NTB.

- Vi har under det sista året haft ett samarbete med NTB tillsammans med Oslo Börs. Att vi nu utvidgar erbjudandet innebär att alla våra kunder kan använda NTB som distributionskanal vilket gör Cision till den mest kompletta distributören i Norge med den bredaste spridningen, säger Anders Gustavsson, COO/försäljningschef på Cision i Norge. Allt kontrolleras i vårt nätbaserade gränssnitt CisionPoint.

För mer information om Cisions distributionstjänster, se http://no.cision.com/no/Vaare-tjenester/Connect/

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Gustavsson
COO / Försäljningschef