Cision hjälper sina kunder öka närvaron i sociala medier

Cision skapar ökad synlighet för kunder i sociala medier. Nu publiceras pressreleaser i medier som Twitter, Bloggy och Netvibes.

Mikrobloggandets betydelse för nyhetsflödet ökar med enorm hastighet. Tillväxten av sociala nätverk innebär stora möjligheter att kommunicera med nya målgrupper och bjuda in mottagare till dialog. Cision följer denna utveckling nära och idag kan Cisions kunder med hjälp av verktyget CisionPoint publicera sina pressreleaser och rapporter på mikrobloggar som Twitter, Bloggy och Identi.ca. På dessa sajter kan besökare på ett enkelt sätt följa nyhetsflödet, sprida och kommentera nyheter och ställa frågor. – Cision har starkt fokus på att hjälpa våra kunder att kommunicera via sociala medier för att öka deras synlighet online bland gamla och nya målgrupper samt för att skapa dialog med dem. Genom att publicera pressreleaser på mikrobloggarna blir informationen tillgänglig till nya målgrupper som aktivt kan kommentera nyheten. Inom kort kommer vi även erbjuda våra kunder möjlighet att synas med bilder och filmer direkt på sajter som Flickr och YouTube, säger Yann Blandy, Regional Director Cision Northern Europe Detta är bara början av Cisions satsning på sociala medier. Vi kommer inom kort presentera fler nyheter för ökad synlighet på nätet. Videokommentar från Yann Blandy bifogad. Cisions flöde av pressreleaser och rapporter kan även följas via applikationer på sajter som Netvibes och iGoogle samt på FriendFeed. Nedan hittar du länkar till olika kanaler där du kan följa flödet. Kanaler: Twitter / CisionWire: http://twitter.com/CisionWire Twitter / CisionWire_se: http://twitter.com/CisionWire_se Cision Wire | Bloggy: http://cisionwire.bloggy.se/ CisionWire - FriendFeed: http://friendfeed.com/cisionwire cisionwire - Identi.ca: http://identi.ca/cisionwire Ecosystem: Netvibes widgetkatalog: http://sv.eco.netvibes.com/widgets/299540/cision-wire-all-news