Cision i samarbete med SEO experterna MediaAnalys

Under 2013 kommer sökmotoroptimering och ökad online synlighet vara ett av Cisions stora fokusområden. Cision inleder därför ett samarbete med MediaAnalys, en av Skandinaviens största aktörer inom området digital marknadsföring. Sökmotoroptimering är en växande och mycket viktig del i att synliggöra information online, bara i Sverige genomförs i snitt ca 30-35 miljoner sökningar på Google per dag.

- Syns du inte finns du inte, är ett gammalt talesätt och stämmer ganska bra när man talar om Google och andra sökmotorer säger Alexander Mason, Sälj- och Marknadsdirektör på Cision. Fler och fler av våra kunder har förstått vikten av att sökmotoroptimera sina nyheter och ser hur det i sin tur leder till affärer. MediaAnalys är experter på området och har förutom lång erfarenhet alltid koll på den senaste informationen från Google säger Alexander Mason.

-Vi märker att våra kunder blir allt mer medvetna om värdet i att göra sin kommunikation mer effektiv online säger Simon Sandberg, Marketing Manager på MediaAnalys. Ofta produceras det mängder av värdefull information som ex. företagsnyheter, artiklar, blogginlägg, produktinformation som inte publiceras tillräckligt effektivt. Det tycker vi är synd! Genom Cision kan våra kunder få tillgång till en effektiv plattform som ger dem möjlighet att göra sitt material mycket mer tillgängligt för sina målgrupper säger Simon Sandberg.

Cisions nyhetsportal CisionWire är en viktig del i företags och organisationers synlighet online. Genom att publicera på CisionWire blir nyheter sökmotoroptimerade och dessutom publiceras allt på Google News. För en tid sedan gjordes en sammanslagning av CisionWires nio språkversioner, vilket innebär att alla domäner nu får gemensam kraft. Cision kommer under året att fortsätta utveckla CisionWire med syfte att stärka sina kunders synlighet online.

Om MediaAnalys:
MediaAnalys
är en av Skandinaviens ledande byråer inom sökmarknadsföring med kontor i Stockholm, Kalmar och Helsingborg. Utöver sökmarknadsföring erbjuder MediaAnalys en rad tjänster inom områden som bl.a. sociala medier, content writing och konverteringsoptimering. I egenskap av GACP (Google Analytics Certified Partner) erbjuder MediaAnalys en mängd olika tjänster för att hjälpa kunderna få ut mesta möjliga av Google Analytics, inklusive spårningsplanering, avancerad implementation, webbanalys, rådgivning, webbplatsoptimering och mycket mer.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2012. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

Alexander Mason, Sälj- och Marknadsdirektör på Cision